A Nyugat tiltott keleti almái

Nagyot fordult a világ! Míg régen Kelet-Európában a Szabad Európa és Amerika Hangja számított tiltott adónak, mára Nyugat-Európában elsősorban Oroszország, és más távolabbi keleti országok csatornáit tiltják, vagy legalábbis korlátozzák, mert más szemmel nézik a világot.

Szeptember 28-ai hír, hogy az RT Deutsch youtube csatornát, és egy másik német nyelvű, de Oroszországhoz köthető youtube csatornát letiltott a youtube [1]. Az RT orosz hírcsatorna, több nyelven sugároz: németül, angolul, franciául, spanyolul és arabul. Betiltásakor 600 ezer követője volt, a videóklipek nézettsége pedig 547 millió feletti. A hivatalos magyarázat szerint az RT Deutsch dezinformációt terjesztett a Covidról. Az RT Deutsch stábja nyomban magyarázatot kért a youtube-tól, hogy melyik videójában fordult elő ilyen, de a youtube azóta is adós a válasszal. Az idén az RT-t érte támadás máshonnan is: a Commerzbank magyarázat nélkül lezárta az RT-hez köthető bankszámlákat, és a Die Welt több publicisztikában alaptalanul támadta az RT-t. Hogy a Die Welt támadásai valóban alaptalanok voltak, egy berlini és egy frankfurti bírósági döntés is alátámasztotta[2].

Az RT youtube csatornái általában igen népszerűek: a főcsatorna (RT) követőinek száma 4.45 millió. Összehasonlításképpen a minden nyugati repülőtéren nagy képernyőkön képünkbe tolt CNN csatornája 12,9 millió követővel rendelkezik. Az arab RT követőinek száma 6 millió. Ez is összehasonlító a katari finanszírozású Al-Jazeerával, mely 9 millió követővel vezeti a listát az arab világ hírcsatornái között. Amerikában az RT-nek, pl. az Al-Jazeerával ellentétben, regisztrálnia kellett, mint “külföldi ügynöknek”.

Az RT kemény ellenszélben szerzett népszerűségének több oka lehet. Az egyik, valószínűleg az, hogy részletesen foglalkozik sok olyan kérdéssel, amelyet a nyugati média elhallgat. Rendszeresen tájékoztat Julian Assange, az Angliában börtönbe zárt újságíró helyzetéről, több jelentést készített a franciaországi Sárga Mellényes tüntetések hátteréről [3], és a közel-keleti háborúkkal kapcsolatos tájékoztatásai sem a nyugati narratívát követik. Pl. Szíria esetében a nyugati média több esetben félreinformált: a Douma városban történt állítólagos vegyi fegyverrel történt támadás részleteit az RT cáfolta először, de azóta a BBC Szíriába küldött riportere, Riam Dalati is megerősítette, hogy több jelenet amit a BBC közölt az esetről, valójában színpadokon megrendezett hamis kép volt[4].

Egy másik ok a stáb, valamint a rendszeres interjúalanyok. Vannak köztük olyan újságírók, akik a hazájukban már ismertek, de politikai nézeteik miatt megpróbálják őket elhallgattatni. Mint pl. Chris Hedges[5], amerikai újságíró, aki a patinás New York

Times-nál dolgozott, míg egy nap le nem kellett mondania állásáról, mert nem volt hajlandó nevét adni az iraki háborút megelőző propaganda hadjárathoz. Vagy George Galloway [6] az Egyesült Királyság politikai fenegyereke, szókimondóembere, akit alaptalanul bíróság elé is citáltak[4] olyan vádakkal, hogy olajat vásárolt Szaddam Husszeintől[7].

A néhai Larry King [8], aki egykor a CNN egyik legnézettebb műsorát vezette (Larry King Live), idősebb korában két műsort vezetett az RT-ben Larry King Live és Politicking címmel. Az RT America mindennapos hírműsorát a CNN-től kirúgott Rick Sanchez [9] vezeti. Az RT honlapon gyakran ír Slavoj Žižek [10], korunk egyik legismertebb filozófusa. A Crosstalk című elemző műsor interjúalanyai gyakran olyan egyetemi tanárok vagy civil és más szervezetek vezetői akik a kérdésekhez mindig kritikus szemmel közelítenek. Sajnos, ilyen emberekből manapság egyre kevesebb van pozícióban az USÁ-ban és Nyugat-Európában.

Az RT-t leggyakrabban az a kritika éri, hogy “a Kreml szócsöve”. Könnyen belátható, hogy ez nem így van. A fent megnevezett személyek semmit sem változtattak véleményükön azután, hogy az RT-hez kerültek, többen közülük pedig kritizálják is az orosz politikát.

Bár a nyugati országok úgy tesznek, mintha a sajtószabadság etalonjai volnának, valójában a igen elterjedt a cenzúra. Februárban a kínai CGTN TV-csatornát tiltották be az Egyesült Királyságban[11]. A youtube korábban már betiltotta az iráni PressTV csatornát, és egy szíriai hírcsatornát is. A leggyakrabban használt ürügy az, hogy “álhíreket” terjesztenek, de többnyire híján vannak a konkrét bizonyítékoknak. Viszont mind gyakrabban derül ki a New York Times, a BBC, stb. által terjesztett hírekről, hogy valójában alaptalanok, vagy legalábbis bizonyítékokra szorulnak, de őket nem szankcionálják. Ki ne emlékezne az egyik legkirívóbb állításukra, miszerint Irakot azért kell megszállni, mert Szaddam Husszeinnek tömegpusztító fegyverei vannak!

Összeállította: Hetényi Balázs

[1] https://www.rt.com/…/536068-rt-de-youtube-channel-deleted/

[2] https://www.rt.com/news/532396-rt-germany-welt-column/

[3] https://www.youtube.com/watch?v=PU-WyLbKc-k

[4] https://www.cumhuriyet.com.tr/…/bbc-suriye-yapimcisi…

[5] https://en.wikipedia.org/wiki/Chris_Hedges

[6] https://en.wikipedia.org/wiki/George_Galloway

[7] https://www.youtube.com/watch?v=QVdYp2GDC-4

[8] https://en.wikipedia.org/wiki/Larry_King

[9] https://en.wikipedia.org/wiki/Rick_Sanchez

[10] https://hu.wikipedia.org/wiki/Slavoj_Zizek

[11] https://www.rt.com/news/514695-china-britain-cgtn-ban/

“A Nyugat tiltott keleti almái” bejegyzéshez 3 hozzászólás

  1. Ha valakiben van nyitottság arra, hogy megismerje, hogy milyen az “amerikai álom”, ebben a videóban megteheti, amit küldök. A lényeg az benne, hogy a “nyugati” ember sem feltétlen “szívtelen”, csak éppen a külsőségek alapján ítél sok esetben…….. A linkben szereplő videó is rámutat arra, hogy ez helytelen dolog.
    Ja és tovább megyek! Aki ténylegesen hajléktalan és szegény (nem úgy mint a videóban szereplő hölgy) azt igenis segíteni kell mindenkinek a lehetőségeinek megfelelően. A Pápa is ezt mondta (a lényegét tekintve) Budapesten nemrég, mint amit a marxizmus is tanít! Úgyhogy lassan a testtel és vegyetek vissza az arcotokból hazug provokátorok akik mind a marxizmust, mind a kereszténységet “elferdítve” közlitek a néppel! A lelketekkel majd ti fogtok elszámolni egyenként X idő múlva ugyanis a koporsón nincsen hátsó zseb amibe nyúlni lehetne! Asztrális síkokról nem írok, hosszú lenne és talán az itteni látogatók többségének az értelmi színvonalát ez meg is haladja, már bocsánat! Nekik Lenin szavait idézem: “tanulni, tanulni, tanulni”…………………. Bizonyítsatok már végre!!!!!!!!!!!!
    Link: https://www.youtube.com/watch?v=knEYdEuEbqc

  2. Csak nagyon halkan jegyzem meg, hogy a mai Oroszországban sokkal durvább állapotok uralkodnak, mint a 30-as évek USA-jában, de még annál is, ami a III. Birodalomban volt.

    Persze, sikeresebb is. A német nemzeti szocializmus 12 év alatt kimúlt. Az orosz nemzeti kommunizmus úgy tetszik sohase fog.

    Nem a négerek és biboldók ellen, hanem a migráncsok ellen…
    A nyomorultakat viszont mindhárom üldözte, üldözi. A nácik fekete háromszöget ragasztottak rájuk, koncentrációs táborokba zárták őket és végelgyengülésig dolgoztatták. Az akkori és a MAI társadalom helyeslése közepette.

    Most mondjad nekem erre, hogy a ruszkik senkit nem vernek agyon!

    Megsúgom neked, hogy egészen 1944-ig a nácikról is ezt mondták.

    Nézzél régi híradókat! Annyi a különbség, hogy Mussoliniról, meg Dolfiról utca volt elnevezve Budapesten. Putyin utca még nincsen.

    Egyenlőre.

    De a pestitévé diplomás idiótáinak megremeg a lábuk, felakad a szemük és spontán orgazmust élnek át, amikor szóba kerül Putyin, egy másik orosz vezér, vagy az ottani állapotok.

    A 30-as években a német nemzetiszocialisták voltak a fasza csávók.
    Ma az orosz nemzeti kommunisták.

    Mi változott?

    Semmi.

    Ne ámítsd magad!

    1. “Nézzél régi híradókat! Annyi a különbség, hogy Mussoliniról, meg Dolfiról utca volt elnevezve Budapesten. Putyin utca még nincsen. ”
      .
      Rendelet van reá “élő személyről sem köz területe sem középületet nem lehet elnevezni ” !

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .