Tragikus évforduló van ma!

Moszkvában 1991 decembe 25 – én este Gorbacsov elmondta a televízióban az ő elhíresült beszédét. MEGSZŰNIK A SZOVJETUNIÓ!

A Kreml kupolájának zászlórúdjáról bevonták a Szovjetunió állami lobogóját.

Másnap, 1991 december 26 – án a Duma (parlament) szentesítette a Szovjetunió végét.

ENNEK A TÖRTÉNELMI TRAGÉDIÁNAK MA VAN A 29. ÉVFORDULÓJA!

Kérjük, anyagilag támogassa  a Bal-Rad-ot! – a  blog nyitóoldalának jobb felső sarkában látható PayPal - A biztonságosabb és egyszerűbb online fizetési mód!  piktogrammra kattintva Pay-Pal-on 

-vagy közvetlen postai úton:

Szabó Péter 

2747 Törtel,

Petőfi-ut. 12.

HA LEHET…- NE BORÍTÉKBAN, MERT AZ MOSTANSÁG ELVÉSZ!

A beérkező adományokról olvasóinkat a “Köszönjük”– rovatban tájékoztatjuk! balrad.ru/koszonet

Ha tetszett ez a cikk, ha egyetértesz a balrad.ru-val, oszd meg Facebookon, Twitteren, VKontakton – meg ahol csak lehetőséged van rá!

“Tragikus évforduló van ma!” bejegyzéshez 16 hozzászólás

  1. A történelemben egyaránt történnek jó és rossz dolgok. Eddigi írásaimból kiderült eddig is, hogy én próbálok függetlenként elemezni és ezt talán sokaknak nem tetszik és ezért sokan hozzá sem szólnak az általam írtakhoz (régen Centrum Párt tag is voltam, melynek Kupa Mihály volt a vezetője – de ez most mindegy is). Ezt teljesen megértem. 29 év után új történelmi helyzet van. A világ vezető nélkül maradt. Trump nem vezető már a “hülyeségeivel”. De a világnak vezető erő kell mert káoszba jut hosszú távon. A vezető erő pedig a világ népeinek összefogása lesz majd egy olyan vezető eszmeiség alapján, hogy “mindenki egyért (közös boldogulásért, értékteremtésért), egy mindenkiért”. Ha ez nem valósul meg, annak a vége először káosz, utána forradalmak, legrosszabb esetben atomháború. Úgyhogy MOST van a globális fordulópont. Aki meg akar cáfolni, nyugodtan tegye és írja le! Tisztelettel: Nagy Tamás (1980. 12. 21.).

    1. Nagy Tamás
      2020-12-26 – 15:39

      Talán azért a kevés reagálás, mert nem akarnak megbántani…

      1. Tisztelt Rosi Nante! Nekem nem lehet reagálni? Nem akarnak megbántani? Akkor menjenek el a sz.ros tetves unintelligens “álomvilágukba”! Tisztelettel: Nagy Tamás (1980. 12. 21.).

        1. Nagy Tamás
          2020-12-27 – 01:42

          Na, látod, milyen igazam lett? Egy egysoros (sem) reagálás már ki is hozta
          belőled a sértődöttet. Mi lenne, ha több sorban kommentelnénk?
          Próbáljuk meg:
          A legelső, amit látnod kellene, hogy a D’Artagnan-i mondásnak nem az eredetije, hanem a hekkelt változata igaz manapság.
          (Az eredeti mondás úgy szól, hogy “Mindenki egyért, egy mindenkiért!” viszont a leginkább érvényes változata: “Egy mindenkiért, mindenki önmagáért! (bár, ezen is lehetne vitatkozni))
          Másodszor, nagy tévedés azt gondolnod, hogy a XXI. sz-i ember 1 azaz egy világ-vezetőre vágyik. Arra vágyik, hogy végre szabad lehessen, és a világ szabad emberek békés együttműködésén alapuljon.
          Harmadszor, valóban nem lehet nagy jövőt látni a mai helyzet mögött, viszont azt is látni kell, hogy a világban soha nem jött létre semmi tartós, alulról jövő kezdeményezéssel. Ez nem vetít semmi jót előre, talán így tervezték meg anno az emberiség történelmét és ebből nem lehet kitörni.
          A kitörés legnagyobb akadálya, maga az ember, az ember egója.
          Negyedszer: Írod, hogy tagja voltál a Centrum pártnak. Ugyan mi vitt már rá arra, hogy testtel és lélekkel csatlakozz egy nyílvánvalóan kamu párthoz, ami semmi másra nem alapítódott, mint az emberek megtévesztésére, valakiknek a hasznára és az MSZP támogatására? Ahogy most a Mi Hazánk pl. a fidesz hasznára? Mondjuk azt, hogy huszonévesen ezt nem tudtad?
          A mai világot érdekek vezérlik és nem érzelmek és mivel ez az egyén szintjén is igaz, ezért túl nagy változásban ne bízz. Majd, ha változik az alap, változhat a felépítmény is.

    2. Korábban már leírtam egy válaszban. A világnak még sosem volt egyetlen vezetője és nagyon valószínű, hogy nem is lesz! Hacsak nem Dart Wader nagyúr!

      1. Tisztelt Sub Zero! Lényegtelen, hogy lesz-e konkrét párt vagy konkrét vezető. Vezető nélkül is lehet, de az nehezebb.
        Vezető eszme kell csak: “mindenki egy célért (társadalmi és gazdasági fejlődés, régi értékek megőrzése, társadalmi párbeszéd, közös értékteremtő munka és összefogás) és egy mindenkiért”……………. Ha ez az eszme nem gyökeresedik meg, akkor káosz, helyi forradalmak, legrosszabb esetben atomháború lesz. Van cáfolata mélyen tisztelt Sub Zero? Örömmel olvasnám ha lenne. De gúnyosan nevetek magán mert szerintem maga sem hiszi el, ha minden így folytatódik ahogy most, akkor abból valami jó lesz! De legyen okos akkor és “fagyassza le” a gúnyos mosolyt az arcomról! Tisztelettel: Nagy Tamás (1980. 12. 21.).

        1. Cáfolat? Nem egészen az, de mégis egy érv amellett, amit írtam. Még olyan sem volt, hogy egy vezető eszme egyedüliként legyen jelen a világban. Pontosan úgy, ahogy azt előbb is leírtam valószínűleg nem is lesz!
          Ott van például mindjárt a kommunizmus eszméje. Elég meghatározó eszme, ebben gondolom egyet érthetünk. A világ egyhatodán volt meghatározó politikai irányzat a fénykorában. És mégis! Nem tudok két olyan kommunista ideológust előhúzni a kalapból, aki teljesen egyformán határozta volna meg! Története során tele volt különböző irányzatokkal, modellekkel, meg persze hatalmi harcokkal a táboron belül. Aztán persze a gyengébb vagy eltűnt a sülyesztőben, vagy önkritikát gyakorolt. Ennyit az egyeduralkodó eszmékről.

          1. Tisztelt Sub Zero! Igaza van, de kérem legyen tájékozottabb (vagy ha az, akkor szeretném ha megírná) és egy dolgot írok csak a válaszára. DIALEKTIKA. Erről nem írok oldalakat mert mások már megtették előttem. Ha Ön megérti a dialektika lényegét, akkor rájön, hogy a konstruktív, de csakis a KONSTRUKTÍV viták igenis előre vihetnék az emberiséget, a társadalmat.
            Üdvözlettel, tisztelettel: Nagy Tamás (1980. 12. 21.).

          2. Miből gondolja, hogy nem értem a dialektika lényegét? Szerintem pont én vagyok az, aki a kulturált, érvekkel alátámasztott vitákat szereti. Viszont eddig nem erről beszéltünk. Azt az állítását vontam kétségbe, miszerint a világnak egyetlen meghatározó vezetőre lenne szüksége. Érveket is felhoztam, hogy miért nem tartom kivitelezhetőnek. Különben hagyom magam meggyőzni, amennyiben olyan érveket hallok, amit el tudok fogadni. Ilyeneket eddig nem hallottam, szerintem az üres kijelentések mögött nem is lehetnek. Nem lehetnek, mert már Kádár is megmondta, hogy nem lehet úgy politizálni, hogy az mindenkinek jó legyen! “Ami tetszik Weiss Manfrédnek, az nem tetszik a munkásoknak…” És fordítva. Ne reménykedjen abba, hogy lehet a világnak olyan vezetője, aki mindenkinek megfelel!

          3. Sub Zero !
            2020-12-27 – 17:52
            ” világnak egyetlen meghatározó vezetőre lenne szüksége”
            Amennyiben ez megvalósul úgy elértük a célt ami felé haiadunk.
            Ugyan mostani elmélet szerint “egy csoport”akarja a hatalmat gyakorolni,de ha megvalósult máris kifog alakulni köztük egy hatalmi harc az egyeduralkodásért.
            A legrosszabb diktatúra lenne.

          4. petymeg szerint:
            2020-12-27 – 19:08

            Szerintem is valami ilyesmi lenne.

  2. Azt hiszem aki a világ vezetője akar lenni annak teljesen mellékes, hogy most van a “globális fordulópont”. A jelek a káosz felé mutatnak. Én nem bánom ezt, csak valami jó sülön ki belőle. Az eddigi vezetők levizsgáztak. Talán jön valaki, aki jobb lesz náluk. A remény hal meg utoljára !!!!! (Ma voltam a temetésén!).

  3. Tamás!
    Rosi Nanténak igaza van!Eddigi írásaid alapján amolyan szektor-semlegesség jellemez téged,és ez olyan,mint amit a fúró kihány:se fa, se forgács!
    A világ is ilyen ám egyébként,és állást foglalni nem nagyon lehet!
    A kapitalizmus mai formája csődöt mondott,pusztulással fenyegeti a világot,hogy pár száz rabló érdekében kipusztítsa az emberiséget,csupán rabszolgákat tartana meg,akik kiszolgálják a kényurakat!Készülődik a Klaus Schwab által meghirdetett új világrend(na nem ő találta ki,csak ő adott habgot neki a járvány kapcsán,meg írt róla könyvet,de ez nem a saját ötlete,)
    csak azt nem tudom,hogy hogy a picsába képzelik,hogy ők lesznek a világ vezetői,mikor a második évezred küszöbére a csődbe kormányozták az emberiség szekerét,amely szekér már évszázadok óta az ő kezükben van,és mára kiderült,hogy így már nincs tovább!
    Eddig is fojtogatták az emberiséget,most ki akarják pusztítani,és azt hiszik,így aztán már jó lesz!Talán!Nekik!
    Mások aranykorra vágynak,de útálják a kommunizmusnak még a gondolatát is,de valami olyasmire vágynak,amelyik korban mindenki boldog,gazdag,jólétben él,egészségesen,,ahol megszűnik az állam, a pénz,és a kizsákmányolás!Ez ugyan maga a kommusta utópista államtervezet,de kommunisták nélkül!Hm.Ez is érdekes gondolat,de olyan nem lesz,hogy egy se kommunista,se tőkés társadalom fogja ezt megvalósítani!Nem tudom érted-e,hogy éppen a semleges álláspont fogja ezt kizárni,mert olyan nincs,hogy mindenkinek jót akarunk,nem bántunk senkit,aztán majd a sültgalamb a szánkba repül!
    A tőke nem fogja a hatalmát átadni ömként,de ha mégis,azt mindenáron vissza fogja szerezni,amire eddig már sok példa adódott!A TK,a szocializmus felbomlása,a SzU szétesése,és sok más,baloldalinak mondott kezdeményezés elszámolása,illetve a még talpon lévő szocialista országok bojkottja,és a hatalmas elnyomás a baloldal felé,a komcsizás,a bolsizás!És ez nem véletlen ám!Még hogy Biden baloldali!Na ne!!
    Nem tudom ,érthető voltam-e?!

    1. Tisztelt stefimrich!
      Érthető minden amit írt nekem! Az összeesküvés elméleteket hagyjuk mert azokkal a t.köm ki van! Ha van FONTOS mondanivalója, írja le kérem! Ha senki semmit sem tesz “alulról”, akkor valószínűleg az lesz amit Ön mond…….., pusztulás. De ha tesz valaki valaki valami fontosat egy írással, bármivel…….. Akkor TALÁN lehet jövője (normális, jó jövője) az emberiségnek……. TALÁN…….. Én csak egy ember vagyok mint a milliókból, milliárdokból 1 ember……….. De ha világ ne kap normális és kompetens vezetőt (akárki legyen is az), akkor az emberiség sorsa a pusztulás lesz hosszú távon szerintem. A cáfolatokat örömmel veszem! Valaki cáfol engem? Tegye meg, írja le! Tisztelettel: Nagy Tamás (1980. 12. 21.).

  4. Tisztelt stefimrich!
    Érthető minden amit írt nekem! Az összeesküvés elméleteket hagyjuk mert azokkal a t.köm ki van! Ha van FONTOS mondanivalója, írja le kérem! Ha senki semmit sem tesz “alulról”, akkor valószínűleg az lesz amit Ön mond…….., pusztulás. De ha tesz valaki valaki valami fontosat egy írással, bármivel…….. Akkor TALÁN lehet jövője (normális, jó jövője) az emberiségnek……. TALÁN…….. Én csak egy ember vagyok mint a milliókból, milliárdokból 1 ember……….. De ha világ nem kap normális és kompetens vezetőt (akárki legyen is az), akkor az emberiség sorsa a pusztulás lesz hosszú távon szerintem. A cáfolatokat örömmel veszem! Valaki cáfol engem? Tegye meg, írja le! A semleges álláspontról annyit, hogy a a JELENBEN TILOS pártoskodni! Aki pártoskodik az csak bajt tesz most! Semlegesnek (rossz dolgokat kizárva persze, ez fontos) és Uralkodónak kell egyaránt lenni most! Ezt a feladatot bárki beteljesítheti most? Cáfolatokat örömmel veszem és a legjobb tudásom szerint válaszolok is ezekre ha valaki fontosat ír!
    Tisztelettel: Nagy Tamás (1980. 12. 21.).

  5. Tisztelt Salga István! Ha bármely vezetőnek mellékes a “fordulópont”, az nem vezető csak egy “kókler “(rosszabb esetben ha hatalmat kap, egy új diktátor)! A vezetőnek a káosz megelőzése a feladata első körben! Egy új vezetőnek (egy IGAZINAK) egyesítenie kell magában minden eddigi eszmeiség jó oldalát ami eddig az emberiség történetében született. Erre aki képes az lépjen ELŐRE és MUTASSA MEG MAGÁT!
    Tisztelettel: Nagy Tamás (1980. 12. 21.).

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .