Ütközőbaknak rohan a vajda?

Nem várt helyről kapott kritikát az Orbán-kormány: a konzervatív jogászprofesszor szerint a magyar vétó romboló hatású

Király Miklós Facebook-oldalán fejtette ki véleményét.

Azt írja, a koppenhágai kritériumok értelmében Magyarország EU csatlakozásának egyik alapvető feltétele volt a jogállamiság tiszteletben tartása. Ezt soha nem kifogásoltuk a csatlakozási tárgyalások során – tette hozzá.

“2007 decemberében a magyar Országgyűlés, a FIDESZ frakció lelkes támogatásával, a tagállami parlamentek közül elsőként erősítette meg az Európai Unióról szóló szerződést (EUSz). Az EUSz szerint ‘Az Unió az emberi méltóság tiszteletben tartása, a szabadság, a demokrácia, az egyenlőség, jogállamiság, valamint az emberi jogok – ideértve a kisebbségekhez tartozó személyek jogait – tiszteletben tartásának értékein alapul. …’ (EUSz 2. cikk)”

– mutat rá bejegyzésében Király Miklós.

Arra is kitér: az Unió és a tagállamok a lojális együttműködéselvének megfelelően kölcsönösen tiszteletben tartják és segítik egymást a Szerződésekből eredő feladatok végrehajtásában. Az uniós jog érvényesülését, betartását, egységes értelmezését végső soron az Unió intézményei biztosítják.

“A fentiek alapján, a jogállamiság szempontjait érvényesítő uniós költségvetéssel szemben emelt magyar vétó nagyon nehezen védhető, viszont romboló politikai, gazdasági hatása nyilvánvaló” – zárja bejegyzését a jogászprofesszor.

Orbán az uniós vétóról: súlyos hiba lenne a pénzügyi, gazdasági kérdések politikai vitákkal való összekapacsolása

Nyilatkozatot adott ki a miniszterelnök.

A magyar kormány a 2020. júliusi európai uniós csúcson megelőlegezett álláspontjának megfelelően megvétózta a költségvetési jogalkotási csomagot – élve az uniós Szerződésekben garantált vétójogával – áll Orbán Viktor nyilatkozatában, amit az MTI ismertetett.

A miniszterelnök szerint ma Brüsszelben csak azt az országot tekintik jogállamnak, aki beengedi a migránsokat a hazájába. Aki megvédi a határait és megvédi országát a migrációtól, Brüsszelben már nem minősülhet jogállamnak. Azzal folytatja: a jelenlegi javaslat elfogadása után pedig nem lenne akadálya annak, hogy a tagországoknak járó pénzeket a bevándorlás támogatásához kössék, és a migrációt ellenző országokat költségvetési eszközökkel megzsarolják.

Magyarország a vita során a lojális együttműködés, a kiszámíthatóság és a transzparencia elveit követve járt el, mindvégig kompromisszumkészséget mutatott. Annak ellenére, hogy a gazdasági válság közös hitelfelvétellel történő kezelését sosem tartotta megfelelőnek. A 2020 júliusában született kompromisszumot csak azért fogadtuk el, mert elkötelezettek vagyunk az európai szolidaritás mellett és támogatjuk, hogy a pénzügyi segítségre szoruló államok a lehető leggyorsabban forrásokhoz jussanak – részletezi Orbán.

A miniszterelnök azt írja: Magyarország elkötelezett híve a jogállamiságnak. A mai kormánypárt vezetői azok, akik Magyarországon kiharcolták a jogállamot a kommunista diktatúrával szemben. Az elmúlt évek bevándorlási vitái során a jogállamra hivatkozás jogi helyett politikai és ideológiai eszközzé vált. Objektív kritériumok hiányában és a jogorvoslat lehetősége nélkül erre tagállamot büntető eljárást alapozni nem lehet.

Véleményünk szerint Európa egységét aláásó súlyos hiba lenne a pénzügyi, gazdasági kérdések politikai vitákkal való összekapacsolása. Bármely új tagállamokat büntető mechanizmus bevezetése csak a Szerződések egyhangú módosításával lehetséges – zárja a nyilatkozatot a miniszterelnök.                                                                                                                             (atv)

A balrad.ru kommentje a “kunyera” után

Kérjük, anyagilag támogassa  a Bal-Rad-ot! – a  blog nyitóoldalának jobb felső sarkában látható PayPal - A biztonságosabb és egyszerűbb online fizetési mód!  piktogrammra kattintva Pay-Pal-on 

-vagy közvetlen postai úton:

Szabó Péter 

2747 Törtel,

Petőfi-ut. 12.

HA LEHET…- NE BORÍTÉKBAN, MERT AZ MOSTANSÁG ELVÉSZ!

A beérkező adományokról olvasóinkat a “Köszönjük”– rovatban tájékoztatjuk! balrad.ru/koszonet

Ha tetszett ez a cikk, ha egyetértesz a balrad.ru-val, oszd meg Facebookon, Twitteren, VKontakton – meg ahol csak lehetőséged van rá!

Bal-Rad komm: Nagyon nehéz dolog Döbrögi UTOLSÓ SZAVÁIG HAZUG indokait indulat nélkül minősíteni!  Ő, mint “a kommunizmus elleni harc hőse?” Ő, aki közvetetten  vagy közvetlenül a PÉNZES MIGRÁNSOK egyik legfőbb kufárja?

EGÉSZEN HIHETETLEN, ÉS AZ UTOLSÓ SZAVÁIG HAZUG MENTEGETŐZÉS!

Döbrögi fog még előállni hasonló – KÉTSÉGBEESETT! – magyarázkodással!

Ő, aki a társadalom megkérdezése nélkül tákolmányozott és tákolmányoz most is!

Ő, aki választási törvény buherálgat  kénye – kedve szerint!

 Ő MERÉSZEL “SZÓSZEGÉST” EMLEGETNI?

Döbrögi retteg! Úgy gondolta, hogy a gazdától hitbizományba, JÖVEDELMEIVEL EGYÜTT megkapott élőhelyünket örökké megtarthatja minden feltétel nélkül, a hűsége és ODAADÁSA jutalmaképp. Erre föl most rá kell döbbenie, hogy a JÖVEDELEM JOGA elvesz(het). Amiből viszont CSAK NEKI ÉS HORDÁJÁNAK LEHET BAJA! Mégpedig igen nagy baja!

Döbrögi félelmében ismét elkezd hülyeségeket kárálni! De ezzel viszont csakis sietteti saját bukását!

Az őt eddig tápláló gazdi kezét marcangolja!

Aligha kétséges: a gazdi meg fogja találni a NEKI jó megoldást!

NEKÜNK meg már teljesen mindegy!

“Ütközőbaknak rohan a vajda?” bejegyzéshez 14 hozzászólás

  1. ” Ő, aki a társadalom megkérdezése nélkül tákolmányozott és tákolmányoz most is! ”

    Erre van a 2/3 még ha nem is tetszik !

    Admin:

    Már nem azért, de az EU – ban viszont jó ha egytizedük van a polákokkal együtt!

  2. Ehnaton!
    A 2/3 nem azért van,hogy az Orbán-brands a saját hatalmát gyarapítsa,hanem arra van,hogy a népet a legjobb tudása szerint szolgálja!!!Ez a tudás nem őt kell,hogy szolgálja a zsarnokságában,hanem a dolgozók életszinvonalának emelését,a mindennapi jólét,vagyon,és egészségének a biztosítását!
    Jó,ha tudod!

    1. Jó,ha Te is tudod,hogy a választásokon csak propaganda a nép érdekeinek képviselete.
      Simán a hatalomról szól, sőt, csak egy szűk elit hatalmáról !
      Így volt Mátyás király, Horthy,Rákosi Mátyás, Kádár János, sőt még Putyin alatt is !
      Oszt’ ha nem tetszik, mond meg mint legutóbb “megaszonták” Lukasenkának és meggyőződésem,hogy nagyon-nagyon határozott választ fogsz kapni !

      ( Egyébként meg , mit is jelent a jogállamiság – de az, amit minden ország elfogad ????????????? )

      1. ehnaton
        2020-11-18 – 15:00

        “Jó,ha Te is tudod,hogy a választásokon csak propaganda a nép érdekeinek képviselete. Simán a hatalomról szól, sőt, csak egy szűk elit hatalmáról !”

        Jó lenne, ha ezt a fidesz közel 3 millió szavazójában is tudatosítanád…
        Meg az is jó lenne, ha Te ezt nem tartanád természetesnek, mert nem az!
        Meg az is jó lenne, ha erre nem hivatkozhatna senki, legfeljebb csak a fővesztés terhe mellett…

      2. ehnaton
        2020-11-18 – 15:00

        Majd elfelejtettem a jogállamiságot…
        Röviden, a pofátlanság egyik legmagasabb fokának tartom, amikor O1G, vagy akárcsak egy igehirdetője (mint pl. Te) is, birka, ártatlan szemekkel azt kérdezi, hogy “mit is jelent a jogállamiság?”. Az érvelés szempontjából ez a legalja. Realista is ezen a szinten kvártélyozta el magát…

        1. Te is csak kritizálni tusz, egyetlen értelmes gondolatod sincs. Nálad biztosan ez az érvelés csúcsa mert csak kritizálni tudsz – illetve azt sem csak leszólni a másikat. Értelmes gondolatra, véleményre lenne szükség, a BAL Rad talán mégsem a gyalázkodásra jött létre !
          Megnyilvánulásod igazi DK-s !

          1. ehnaton
            2020-11-19 – 17:37

            Ezt nekem írtad? -csak azért kérdezem, mert szerintem semmi alapja sincs. De, ha mégis, akkor sorod!
            Kezd a rovásomra írható gyalázkodással!

  3. Igazad van stefimrich ! … a sok “jogállamiságról szóló ” hű-hó mögött, megfeledkeznek a lényeg-
    ről : az államalkotó és -működtető nép szolgálatáról . Ezt a magyarnak mondott tőkés-körökre ed-
    dig abszolút igazak az ilyen állítások. Milyen alapon beszél ovi Magyarország nevében ? Hirdesse
    igéit a kormánya és támogatói nevében ! Mely erkölcsi/politikai normák szerint hirdet migránselle-
    nességet, amikor a ” pénzes migrik ” ellepik a fővárost és a kiemelt Magyar Vidékeket ? A déli ha-
    tárokon lévő kerítés építése/védése viszont ezer milliárdokba került eddig ! Az EU vezetése nyíl-
    tan megtagadta a pénzügyi támogatásokat erre az építményre. Továbbá: a migránsok a cigányok-
    kal már évszázadok óta itt vannak. Ha látnák – ez tény – hogy a magyarországi 1.600 nyomor-
    telepeken a cigányság hogyan él ! ……Ilyen nem volt a szocializmus évtizedeiben, pedig a
    Horthy -rendszertől nagy szegénységet örököltünk ! A meghirdetett “munka alapú társadalom”
    politikai programot , csak a néptömegeknek biztosított értéktermelő munkával lehet biztosítani!
    Ez viszont , évtizedek óta hiánycikk a Magyar Köztársaságban ! Ha a “politikai okoskáink” nem
    veszik komolyan a n é p j ó l é t folyamatos emelését, a társadalmi egyenlőtlenségek radikális
    csökkentésével, akkor ebből a n a r c h i a lesz ! Ha a mai hatalmon lévők csak a saját és csa-
    ládjaik pecsenyéjét sütögetik, akkor továbbra is az előzőleg megnevezett társadalmi krízist hozzák
    az országra . …Ezeket a folyamatokat kell megállítani , és társadalmilag helyes irányba fordítani.
    Ez – lenne – a mi dolgunk és kötelességünk !!!

    1. hábé
      2020-11-18 – 12:10

      T. hábé!

      Alapvetően egyet szoktam veled érteni, de erre a hsz-odra regényeket lehetne válaszul írni. Ezt mellőzve, néhány észrevétel:

      “…a sok “jogállamiságról szóló ” hű-hó mögött, megfeledkeznek a lényeg-
      ről : az államalkotó és -működtető nép szolgálatáról .”

      Ez pipa!

      “Milyen alapon beszél ovi Magyarország nevében ? Hirdesse
      igéit a kormánya és támogatói nevében !”

      Olyan alapon, hogy a demokrácia alapszabályai szerint, a többség választotta vezetést a kisebbségnek is el kell fogadnia vezetőnek, azaz a kisebbségnek bele kell törődnie a többség által választottak vezetési és ideológiai elveibe, módszereibe.

      “Mely erkölcsi/politikai normák szerint hirdet migránselle-
      nességet, amikor a ” pénzes migrik ” ellepik a fővárost és a kiemelt Magyar Vidékeket ?”

      A saját erkölcsi és politikai normái szerint, melyet, a fentiek szerint a kisebbségnek el kell fogadnia (a választási eredmény alapján).

      “Ha látnák – ez tény – hogy a magyarországi 1.600 nyomor-
      telepeken a cigányság hogyan él ! ……Ilyen nem volt a szocializmus évtizedeiben, pedig a Horthy -rendszertől nagy szegénységet örököltünk !”

      A cigányok a Kádár-rendszerben is alacsonyabb színvonalon éltek, mint a magyarok, ezt kár lenne tagadni. De ez nem az akkori rendszer bűne volt, és a mai rendszernek sem feltétlen bűne ez. Milliárdok mentek akkor is, meg most is a cigányság felemelésére. Ami ehhez mindig is hiányzott (hiányzik), az a cigányság akarata és együttműködő képessége. A szoc-ban a cigányság, gyakorlatilag erőfeszítés nélkül tudta a saját szintjét tartani, manapság viszont csak papíron van akarat a cigányság szinten tartására. A lényeg és a cél, a pénzek ellopása a cigányság ürügyén.

      “A meghirdetett “munka alapú társadalom” politikai programot , csak a néptömegeknek biztosított értéktermelő munkával lehet biztosítani!
      Ez viszont , évtizedek óta hiánycikk a Magyar Köztársaságban !”

      Szerintem az értékteremtő munka lehetőségét az O1G kormányok a munkahely teremtésekkel biztosították, de az egy másik kérdés, hogy az értékteremtés nem az országnak, hanem a multiknak realizálódik. Vagyis, az értékteremtő munka nem hiánycikk itthon, csak…

      “Ha a “politikai okoskáink” nem veszik komolyan a n é p j ó l é t folyamatos emelését, a társadalmi egyenlőtlenségek radikális csökkentésével, akkor ebből
      a n a r c h i a lesz !”

      Én nem gondolom, hogy a “népjólét folyamatos emelése” reális elvárás és követelmény lenne. Azért nem, mert, ha ezt így gondolnánk, akkor ezzel a kapitalizmus legfőbb dogmáját, a folyamatos gazdasági növekedés szükségességét igazolnánk. Márpedig a Föld, mint élőhely, az egy véges rendszer, és véges rendszerben nem lehet végtelen rendszerekben gondolkodni. A folyamatos növekedés pedig egy végtelen rendszer célkitűzése.
      A társadalmi egyenlőtlenségek jelenlegi mértékének ki sem lett volna szabad alakulnia, ebből következően ennek visszaépítése jogos elvárás a hátrányba került társadalmi rétegektől.

      1. “Szerintem az értékteremtő munka lehetőségét az O1G kormányok a munkahely teremtésekkel biztosították, de az egy másik kérdés, hogy az értékteremtés nem az országnak, hanem a multiknak realizálódik. Vagyis, az értékteremtő munka nem hiánycikk itthon, csak…”
        Nálam az érték teremtő munka az,hogy kitalál,megtervez,megalkot őnállóan vagy csoportban.
        Nem pedig az,hogy bemegy a “munkavállaló”a”munkahelyére”és ameddig bírja fizikailag és mentálissan nyomja ugyan azt a mozdulatot éveken keresztül.
        Nyilván a magán vállalkozásokban van valamennyi “önállóság” de ez elenyésző.

        1. petymeg
          2020-11-19 – 15:55

          Szerintem kár lenne vitatni pl. az autó összeszerelő munka értékteremtő képességét. Az értékteremtés vitathatatlan, csak ezért a magyar részvétel csak a munkabért realizálhatja. Viszont az érték, az a munka által létrejött.
          Igazad van abban, hogy sokkal nagyobb az értékteremtés, ha egy terméket nulláról állít valaki elő, de itt a kérdés az volt, hogy a g.eci által teremtett munkahelyeknek van-e értékteremtő képessége.

  4. “Igazad van stefimrich ! … a sok “jogállamiságról szóló ” hű-hó mögött, megfeledkeznek a lényeg-
    ről : az államalkotó és -működtető nép szolgálatáról .”
    Igaz , de csak a “kommunista”világban szocializálódottak szerint.
    “évtizedek óta hiánycikk a Magyar Köztársaságban ”
    NINCS Magyar Köztársaság !
    .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .