Más szemében a szálkát igen, a SAJÁTJUKBAN A GERENDÁT NEM…

A hordapropaganda alapelve: minden hordabűnt másra kell kenni

Az állampárti propaganda két egyszerű, de sajnos nagyon is hatékony elvre épül. Az egyiket a Fidesz Goebbelstől tanulta el, eszerint ha egy hazugságot gyakran ismételnek, a többség el fogja hinni. A másik, hogy ha egy bűnük kiderül és már kínossá kezd válni, akkor rá kell kenni az ellenfeleikre. Aztán persze ismételgetik ezt a hazugságot…

Az utóbbi időben már bizonyára kínos volt a Fidesznek, hogy rengeteg hazugságuk lelepleződött és a propagandista sajtójukat már egyre többen álhírgyárnak kezdték nevezni. Ezért lett számukra fontos, hogy a maradék ellenzéki sajtót és az ellenzéki pártokat állítsák be álhírgyáraknak.

Ebből a szempontból jól jött nekik, hogy az MSZP elrontott egy videót, ami a kórházakból hazaküldött súlyos betegek szenvedéséről és haláláról szólt. A Fidesz és a propagandalapok a mai napig azt ismételgetik, hogy ez szándékos álhír gyártás volt, miközben a valóság az, hogy N. Athina – aki a lánya szerint beteges hazudozó – félrevezette, nem is annyira a videó készítőit, hanem már előtte a sajtót, ezért került be a videóba. Amiben nem is az volt a fontos, hogy N. Athina tényleg mentős-e, és hogy ő hány halottat látott. Hanem az, hogy sokan tényleg meghaltak, például a videóban szerepló másik nő anyja is. Ezzel azonban ma már – a propaganda hatása miatt – szinte senki nem foglalkozik.

Ha meg nincs baloldali „álhír”, amibe bele lehet kötni, akkor ők gyártanak egy álhírt egy állítólagos „álhírről”. A Magyar Nemzet nevű, valaha jobb napokat látott kormányzati lap ezért – hazugságokat írva – belekötött a HírKlikk egyik interjújába, majd az egész lakájmédia rácuppant az ügyre. Meghamisították az M1 televízióban a korábban nekünk nyilatkozó szakértővel készített interjút és például azon lovagoltak, hogy a cikkünkben emlegetett készüléknek nincs is engedélye Magyarországon – azt teljesen elhallgatva, hogy nem is kell, mert már van uniós engedélye. Ebbe most nem mennék bele részletesen, mivel már bőven  írtunk róla

Mostanában sokat bírálják a kormányt az egészségügyi dolgozók sanyarú helyzete, alacsony fizetése, túlterhelése miatt, aminek aztán az az egyik következménye, hogy sok orvos és ápoló elmenekül az országból – rengeteg helyen már nincs is háziorvos. Erre a Fidesz tegnap már azzal reagált, hogy „gyurcsányahibás”, meg a szoci kormányok, ők üldözték el az egészségügyi dolgozókat. Az MTI által ismertetett fideszes közlemény azt is állítja, hogy „a járványhelyzet alatt pedig kamuvideóval próbálták lejáratni az egészségügyi dolgozókat”. Miközben valójában senki sem bírálta az egészségügyi dolgozókat, a videóban sem – a kormány intézkedéseit, a kórházi ágyak kiürítését kifogásolták.

A fideszes propaganda működésének ma már talán „klasszikusnak” nevezhető példája, amit a nyugdíjról mantráznak. A papagájkommandó már tíz éve azt ismételgeti, hogy azok a gonosz szocik ártottak a nyugdíjasoknak, a Fidesz meg támogatja őket, hát mindig szavazzanak rá…

Mert ugye a szocik elvették a 13. havi nyugdíjat.

Mik az elhallgatott tények?

A 13. havi nyugdíjat a Medgyessy-kormány, vagyis az MSZP–SZDSZ-koalíció vezette be. Évekig fizették is – 2003-tól 2009-ig.

Aztán 2009-ben a Bajnai-kormány megszüntette, lényegében kényszerből, a világgazdasági válság miatt.

2010 óta az a Fidesz van hatalmon, amely a kampányában még 14. havi nyugdíjat is ígért. Ennek ellenére, tíz évig fel sem merült, hogy tényleg újból bevezessék, pedig már nincs világgazdasági válság és Magyarország szerintük egyre jobban teljesít.

Most meg már azt reklámozzák, hogy ők bezzeg bevezetik. Csak éppen jövőre kezdik, nem is a 13. havi, hanem az 53. heti nyugdíjjal.

Összegezve: a „ballibsi” kormány adott 13. havi nyugdíjat, a Fidesz meg nem.

Tegyük ehhez hozzá, hogy a nyugdíjasoknak nem csak a 13 havi nyugdíj hiánya fáj, valójában az sokkal inkább rontja a helyzetüket, hogy a Fidesz átírta a nyugdíjak emelésének szabályát, az most már nagyon elmarad a bérek emelésétől és többnyire az inflációtól is és ma már nagyobb veszteség egy havi nyugdíj összegénél.

Arról se feledkezzünk meg, hogy lenyúlták a magánnyugdíjpénztárak mintegy 3 ezer milliárd forintos vagyonát.

Ehhez képest, a fideszes klientúra tagjai folyamatosan a 13. havi nyugdíjról beszélnek. Ez persze a Fidesz propagandájának tipikus megnyilvánulása: addig ismételgetnek egy minimum megkérdőjelezhető állítást, amíg nem rögzül a köztudatban, amíg azt sokan el nem hiszik.                                                  (hírklikk)

A balrad.ru kommentje a “kunyera” után

Kérjük, anyagilag támogassa  a Bal-Rad-ot! – a piktogrammra kattintva Pay-Pal-on

PayPal - A biztonságosabb és egyszerűbb online fizetési mód!

vagy közvetlen postai úton:

Szabó Péter 

2747 Törtel,

Petőfi-ut. 12.

HA LEHET…- NE BORÍTÉKBAN, MERT AZ MOSTANSÁG ELVESZIK!

A beérkező adományokról olvasóinkat a “Köszönjük”– rovatban tájékoztatjuk! balrad.ru/koszonet

Ha tetszett ez a cikk, ha egyetértesz a balrad.ru-val, oszd meg Facebookon, Twitteren, VKontakton – meg ahol csak lehetőséged van rá!

Bal-Rad komm: Hát érdemes átnézni a nyaloncmédia nyöszörgését a balrad.ru – n is megjelent hírklikkes cikk kapcsán. Túl azon, hogy SZINTE SEMMIT NEM CÁFOLNAK, csak újságírói túlzások egyikébe – másikába tudtak belekötni! 

Nem tisztünk a gyurcsányista Hírklikk mentegetése, az meg sem fordul a fejünkben! De ami a horda sok – sok közpénz – és reklámmilliárdokból kitömött potkánmédiájában zajlik,  az már több mint undorító!

“Más szemében a szálkát igen, a SAJÁTJUKBAN A GERENDÁT NEM…” bejegyzéshez 1 hozzászólás

  1. És még mindig nem tudni, valójában milyen csodamasináról van szó, pont, mint egy rosszul elsült reklámban… Innen sem:
    https://hirklikk.hu/kozelet/szlavik-janos-lebuktatta-a-hirhamisito-magyar-nemzetet/366252
    Tehát az egész történet ellenőrizhetetlen, éppúgy, mint a csengeri örökség.
    Ezt viszont megtudjuk, ugyaninnen:
    “Ezen kívül a főorvos [állítólag Szlávik János – F.] azt is megerősítette, hogy az általunk idézett e-mail valóban tőle származik. Megnézte a műszerről készült videót, amit valóban jónak tart, természetesen akkor, ha valóban olyan érzékeny, mint ahogy azt a szakmai szöveg ígéri.”

    Mindez csak azt jelzi, hogy “az egyik első számú hazai szaktekintély” nem tud semmit a gépről (ha igaz, amit írtak róla), pedig a korábbi hírklikkes sejtetések szerint “Svájc, vagy Spanyolország, illetve az Egyesült Államok közkórházai tíz-, százezer számra rendelik a műszert”. Ha nem tud róla semmit, a véleménye pontosan annyit ér, mint bárki véleménye egy tévéshopos reklám megtekintése után. Ezt sajnos a Hírklikk “elfelejtette” közölni, viszont felhasználta a holdudvarhatást.
    Mi lett volna a tisztességes eljárás? Már az elején közölni, miről van szó, azután pedig pontosan leírni, ki hogyan reagált, majd a vádaskodásokat bizonyítékokkal alátámasztani. Ezek hiányában az egész még mindig nem több, mint egy hatalmas kamu. És félő, hogy ha végül leírják, milyen masinát reklámoznak valójában, a helyzet ugyanez marad, mert akkor már lehetőség lesz objektív keretek közé terelni az ügyet, ellenőrizve az állításokat. És a csodamasina nem lesz többé csodamasina.
    Nem kizárólag a jaffás oldalon vannak szemétkedések, átverések, ez a szomorú tanulság. Bárki beszívhatja őket, sajnos ezt most sikerült a B-R-nak is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .