ŐRLÁNG

A Munkáspárt 1989-óta minden évben megemlékezik Kádár Jánosról és arról a korszakról, amit szocializmusnak hívtak.

Hívunk, gyere az idei közös emlékezésre velünk. Találkozzunk Budapesten a Fiumei Úti Sírkertben a Munkásmozgalmi Pantheon-nál 2020. július 4.-én szombaton 10:00-kor. Rövid köszöntő után meghallgatjuk Thürmer Gyula a Munkáspárt elnökének megemlékező beszédét.

Ezt követően megkoszorúzzuk Kádár János sírját, utána a Munkásmozgalmi Pantheont is (meglátogatására jelenleg nincs lehetőség). Visszaemlékezünk azokra a hőseinkre kik életüket adták a szocializmus építéséért, megvédéséért.

Mindenkit várunk szeretettel.

Emlékezz velünk közösen a XX. század legnagyobb politikusára és egy olyan korszakra, amikor az egyszerű emberek emelt fővel járhattak, mert beleszólásuk volt az ország politikájába, és tudták, hogy életük napról napra jobb lesz.

“ŐRLÁNG” bejegyzéshez 23 hozzászólás

  1. “és arról a korszakról, amit szocializmusnak hívtak”
    Ejj mi a kő?
    Megártott a koronavírus, hogy végre ebben a kérdésben igazat mondanak?
    Mert szocializmusnak nevezték, de valójában szovjet katonai diktatúra volt….Mert hiába nevezünk ki egy falazótéglát futball labdának, attól még azzal a téglával nem lehet focizni.

    Szerintem azért csinálták, (hogy egy diktatúrát szocializmusnak hazudtak), hogy megutáltassák az emberekkel magát a szocializmust. Azonkívül senki se gondolkodjon el azon, hogy mi lehet akkor az Igazi Szocializmus…

    1. “attól még azzal a téglával nem lehet focizni.”

      Okoska próbáltad már , hogy ily’ határozottan kijelented ?
      Bármelyiket !

    2. Tisztelt Kontroll !
      Egyszerűsítve: a “diktatúra” egy technológia volt, hogy kiépülhessen a szocialista társadalmi berendezkedés. Amin vitatkozni lehet, hogy kiépült-e egyáltalán, és ami volt, az mibe került, megtermelte-e a társadalom a fedezetet a fogyasztáshoz….

      Kádár-rendszer diktatúrája jól meghatározható periódusokból állt, és nem mindenki érezte egyformán az “elnyomást”….. akinek “vaj volt a fején”, az nyilván nem ugrálhatott.
      Nem elfeledni, hogy már a 60′-as években százezres MSzMP tagság vállalta Kádár politikáját…

      “valójában szovjet katonai diktatúra”…..államok szintjén lehetséges a bölcs megállapításod….. de akkor Európa megosztott volt, és a hidegháborúban kis hazánk a Varsói Szövetséghez tartozott.
      A kisember viszont keveset érzett ebből, és ez, szerintem pont Kádár javára írható…..

      Szerintem napjainkban is létezik diktatúra, a PÉNZ diktatúrája.
      Ez viszont sokkal többeket érint, csak szemüket lesütve hallgatnak róla a politikai szereplők……

    1. Amikor Thürmer a kapitalizmus vagy a mostanság szalonképesebb elnevezéssel a piacgazdaságról beszél, azzal egyet tudok érteni.
      Amikor viszont azt hozza fel, hogy a parlamentben a szocializmus idején munkások és parasztok ültek, akkor csak legyintek.
      Vagy amikor arról beszél, hogy a rendszerváltáskor megmondták, hogy lehet, hogy egyesek meggazdagodnak, de azok nem az egyszerű emberek lesznek… Hát persze, hogy nem azok lettek az első milliárdosok! Hanem azok a köpönyegforgató senkiháziak, akik vörös színekben kapaszkodtak fel az uborkafán! Nem kéne Thürmernek idealizált megemlékezéseket tartani! Egyszer és mindenkorra számot kéne vetni a múlttal és kijelenteni, hogy a szocializmus elveiben szép volt, de mint azt az események bebizonyították belülről szétrohadt. Vörös bárók ezreit termelte ki a szocialista rendszer, akik aztán az alkalmas pillanatban mindent vittek!

      1. Sub Zero
        2020-07-05 – 08:01

        Azt világosan látni kellene, igaz ugyan, hogy a szoc-ban a rendszer emberei ültek a parlamentben és bólogattak, de a mai kapitalista-piacgazdaságban ugyanígy a rendszer emberei ülnek, és bólogatnak. Vagyis, semmi gyakorlati különbség nincs.
        Ez a rendszer is kitermeli, ki fogja termelni a saját sírásóit. A rendszerek között olyan jelenségeket kellene keresnetek (többek közt neked és kontrollnak is), amely jelenségek egyértelműen valamelyik berendezkedés javára billentik a mérleget. Most csak egy ilyenre hínám fel figyelmet: A szoc-ban új városok épültek, a régiekben lakótelepek, iparágak jöttek létre és nem utolsó sorban a ma használt alap infrastruktúra (utak, vasút, víz, villany + erőművek) abban az időben létesültek… Ezzel szemben milyen nagy dolgot vittek véghez az elmúlt 30 évben (ok! -internet, mobiltelefon. Aztán?)?
        Nem a lózungok alapján kell az összehasonlításokat megtenni, hanem a mindennapi ember szempontjai szerint, azok alapján, ami neki életminőségi, jóléti változásokat hoz, hozott.

        1. Autópálya? Mennyi épült a szociban és mennyi utána? Benzinkutak? Mikor épült több? Autópark? Mikor volt nagyobb? Villamos energia felhasználás a háztartásokban?
          Egyébként egy ország fejlettségét újabban szokás az energiafelhasználás alapján mérni. Nem felejtsd el, hogy a szociban a lakótelepeken 10A biztik voltak, most az igény ennél jóval nagyobb. Az elmúlt 30 évben robbanásszerűen megemelkedett az energia felhasználás.

          1. Sub Zero
            2020-07-05 – 09:17

            Tuti biztos voltam abban, hogy felhozod az autópályákat. Megjegyzem, hogy az autópálya építésekben a legkevésbé a mindenkori fidesz éra járt az élen. Én emlékszem rá, 1998-ban, amikor először hatalomra kerültek, OV azt mondta a rádióban, hogy “Mo-nak nem autópályákra van szüksége a jelenlegi helyzetben, hanem jól járható, többsávos főútvonalakra.” Ehhez képest sem ezt, sem azt nem nagyon erőltették. Egyébként az M0, M1, M3, M7, M5 a szoc-ban épült, vagy kezdett épülni, motorizáció és a forgalom igényeinek megfelelően, ha nem is a kívánt ütemben. A két számjegyű autópályákat nem tekintem teljes értékű autópályáknak, azok leginkább helyi érdekeltségűek, illetve összekötő utak. Egyébként meggyőződésem, hogy az autópályák építésének rendszerváltás utáni felgyorsulása nem a magyarok érdekei szerint és érdekében történtek, hanem a betelepülő nyugati cégek kedve szerint. Erre nagyon jó példa az M3 Miskolc utáni része, ami minimális forgalmat bonyolít le. Az M3-nak a határig kellene már régen érnie, és az első számú célja az Ukrajnába, ill. onnan nyugat felé irányuló áruforgalom lehetőségének biztosítása, elsősorban nyugati érdekekből. Mióta nyögvenyelőssé vált a nyugat számára Ukrajna bekebelezése, azóta az M3 folytatása a határig már tervezve sincs…
            Feltehetjük a klasszikus kérdést, hogy “mi lett volna, ha…?” Vagyis hogyan alakultak volna az általad felvetett fejlesztések, ha a szoc. maradt volna. Megválaszolhatatlan a kérdés, mint az összes “mi lett volna, ha” kérdéskör is az.
            A benzinkutak nagyon nagy százalékát külföldi érdekeltségek építették, tök feleslegesen, mert az igényeket korábban is ki tudta, és ma is ki tudná elégíteni a hazai Áfor-Mol. A termelés-finomítás szintjén ma is a Mol elégíti ki szinte az összes igényt.
            A szoc. óta eltelt 30 év, és azt nem lehet a Kádár-rendszer rovására írni, hogy nem volt érezhető fejlődés. A mo-i szoc. fejlődési üteme alapján feltételezhető, hogy az autópark és a villamosenergia fogyasztás is követte volna a felmerülő igényeket. Ezen a diagramon elemezheted:
            https://abload.de/img/energiarrjm7.jpg
            2010-ben alig volt magasabb az energiafelhasználásunk, mint 20 évvel azelőtt…
            Autópark: A szoc-ban nem a kereslet hiányzott az autópark növekedéséhez, hanem a kínálat, az ismert okok miatt. A kereslet az emberek jólétét és vásárlási szándékát mutatta, hisz akkor a 3 éves autóért adtak új, vagy még magasabb árat…

          2. Hiánygazdaság volt a kádár rendszerben. A maszek jól élt, mert mindent el lehetett adni. Az uborkareszelőtől a ceglédi kannáig. A várólisták egyes termékekre évtizedes hosszúságúak voltak. Az IKV nem győzte a felújításokat a belvárosban. a bérlakások szép lassan lepukkantak. Aládúcolt körfolyosók és málló vakolatok voltak mindenhol. 30-40 év kevés volt, hogy a golyó lyuggatta homlokzatokat rendbe tegyék. Mi lett volna ha nincs rendszerváltás? Ráday Mihály műsora megadta a választ: Unokáink sem fogják látni! Budapest eklektikus belvárosa el is tűnt volna szép lassan. Lehet ódákat zengeni a kádár rendszerről, de aki élt akkor, az tudja, hogy nem a nyugatról beszökdöső disszidensek miatt építették a vasfüggönyt. Még csak neonácinak sem kell ahhoz lenni, hogy ezt lássa az ember.

        2. Hé, magyar parasztok: ne hagyjátok tovább butítani magatokat a neonáciktól!
          A legprimitívebb módszer amit alkalmaznak, hogy “bezzeg most és bezzeg akkor”, és jönnek hogy akkor még nem is volt mobiltelefon, és aki 30-nál fiatalabb, annak ez tuti mondás!
          Amikor összehasonlítják AZT a rendszert, akkor tudnotok kell, hogy ne a mai rendszerhez hasonlítsuk, hanem követve az idő folyamát, hasonlítsuk az azt megelőző időszakhoz, például: a háborúhoz, a 30-as évek nyomorához, a trianon utáni zülléshez, széthulláshoz, az első világégéshez, és ne a mostani “rendszerhez” – ami egyébként még mindig a kádári struktúrák maradványain próbál túlélni, MERT CSAK AZ MŰKÖDIK, amit akkor építettek: ti, melósok, nyugdíjasok ma is ugyanabban a kockában laktok, amit Kádár idején építettetek, a bankok azokat a házakat árverezik, akkor is, ha épp át van pucolva barackszínűre. Legtöbb helyen még a kádári szögvaskerítés van, traktorzöldre festve. Óriási humbug, ordító hazugság, amit ezek a g.ci neonácik nyomnak nektek immár hivatalosan, kormánypropaganda által támogatva!
          Ne dőljetek be!
          Gondoljatok arra, hogy honnan jöttetek, és főleg hogy merre tartotok, mit kaptatok Kádártól, és mit orbántól!

        3. Részlet Pál apostol rómaiaknak írt leveléből:
          “Arra legyen gondotok, ami minden ember szemében jó. Ha lehetséges, amennyire tőletek telik, éljetek minden emberrel békességben”.
          Kádár János megvalósította ezt a legkeresztényibb tanítást.
          Orbán mit valósított meg?
          Kádár: beköltöztetett a házaitokba,
          Orbán: kiköltöztet onnan.
          Szép napot!

          1. V.kutya
            2020-07-05 – 12:20

            +1

            Mit is mondott Kádár? -“Aki nincs ellenünk, az velünk van.” (Ezt V.kutya igazolására írtam.

  2. “………mert beleszólásuk volt az ország politikájába…..”

    Egypártrendszerben? Hogyan? Ezt jó lenne, ha kifejtené valaki bővebben. Még annak a hülye rendőrnek is több lehetősége van, akinek az éjjeli szekrényén van egy üres meg egy vízzel teli pohár. Mert amikor felébred, ha akar iszik, ha akar nem!

    1. Sub Zero
      2020-07-05 – 07:38

      Most is egypárt-rendszer van, és most nem csak a fidesz-uralomra kell gondolni. Az összes párt egy kutyának a kölke, csak a nevük más. De ettől függetlenül pl. Te bele tudsz szólni az ország politikájába? Ha igen milyen módon? Mert pl. a nemzeti konzultáció nem egyenlő a népszavazással… Megkérdeztek téged az alkotmány hatályon kívül helyezéséről? Ki hatalmazta fel a Parlamentet erre, és az alaptörvény létrehozására, mikor az alkotmány szerint (az 1989-es szerint is, “minden hatalom a népé”)? Megkérdezett valaki Téged, hogy mi a véleményed a választási törvényről? Vagy mostanság arról, hogy az amcsi csapatok szabadon grasszálhassanak le-föl az országban? Vagy korábban, hogy az IMF (és a bankok is) állam legyen az államunkban? Tovább is van mondjam még?

      1. Azért most bele lehet szólni a politikába, ha van egy kezdeményezéshez elég támogatottság.
        A rendszerváltás óta volt számtalan népszavazás, ami vagy megállt, vagy megbukott. Az eredmény mind a két esetben hatással volt a politikára. Nem nagyon engedheti meg magának egyetlen kormány sem, hogy durván szembe menjen a népakarattal. Egyébként pont ezzel is lehet és van is gyakran probléma. Különböző médiumok és szervezetek pro és kontra tematizálják, manipulálják a közbeszédet. Ezzel próbálják a szavazókon keresztül érvényesíteni az akaratukat.

    2. Sub Zero
      2020-07-05 – 07:38

      És még valamit a rendőr példádhoz: Nem kell a szabad választáshoz a rendőrnek sem két pohár. Ha csak egy teli pohara van, akkor is választhat, hogy iszik, vagy nem iszik…

    3. Sub Zero szerint:

      2020-07-05 – 07:38

      Elnézést , hogy bele pofázok , DE az az egy Párt az ország a nép a tömeg érdekében tett-vett !
      ezek a szarháziaknak csak a saját és a kampellósaik érdeke lebeg a mocskos pofájuk elött !
      Tökéletessen igaza van V.kutya-nak és Rozi Nante-nak , ha nem let volna az a “rohadt” Kádárrendszer ezek a nyomorúltak még segédmunkások sem lehettek volna !
      Amúgy megtudod mondani ; mi a francnak ennyi autópálya mikór lejössz róla szétesik az autód .
      Én speciel meg nem túdom mondani mikór jártam autópályán .
      Inkább eröltették volna a vasúti közlekedést ahelyett , hogy szét barmolták .
      Odáig vannak a környezet védewlemmel , a “szociban”a tranzit fuvarokat vasúton szállitották határtól határig .

      1. Persze, persze, ahogy Samuka elképzeli! Egészen a rendszerváltásig tett-vett a párt a néptömegek érdekében. Aztán hirtelen fény gyúlt a fejükben és szétprivatizálták a népvagyont.
        Ebben nincs semmi logika!
        Megmondjam, hogy volt? Az elvtársak az egész kádár rendszer alatt a saját pecsenyéjüket sütögették, szartak a népjólétre! (Tisztelet a kivételnek!) Ha a valódi kommunisták lettek volna többségben a hatalomban, akkor nem így történt volna a rendszerváltás!

        Az autópályát én sem szeretem. Terepjáróm van, terepgumikkal. Meg aztán öreg modell, a 100-at szereti. Motorral is jobb menni kanyargós utakon, a pálya unalmas.

        Kóka volt, aki a legtöbb vasút vonalat megszüntette. Aztán ki is volt, aki a teherszállítást kiszervezte a MÁV-ból, meghagyva az államnak a veszteséges utasszállítást?

        1. Nemértem a kérdéseidet .
          Szerinted az elmúlt harminc egynéhány év alatt bármejik sz@rfaszút is mentegetném , egyfoma troger mind az utólsó ajtó nyitógatóig !

        2. Sub Zero
          2020-07-05 – 19:58

          Igazad van, voltak pecsenyesütögetők, és kiváltságosok. Úgy hívták őket, hogy felső tízezer… Ez a réteg ma is létezik, ugyanúgy felső, csak nem tízezer, hanem sokkal több, és sokkal többet visznek…

          Jó, és kell az autópálya, mert egyre kevésbé lehet közlekedni a normál utakon, de lassan az autópályán is. Csak kérdezem, hogy az M7-en, pl. tőlem miért kérnek útdíjat, mikor az én pénzemből (is) épült? Vagy az M3-on, M0-on, M1-en? Legalább adnának valami korkedvezményt (No jó! -ez egy költői kérés volt…).

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .