Néphülyítés alapszinten

Az MTI szerint nem a forint szakadt be annyira, ahogy még soha, hanem az euró erősödött történelmi csúcsra

“Történelmi csúcsra erősödött az euró a forinttal szemben pénteken 10 órakor. 

Az eurót ekkor 339,23 forinton jegyezték,

az euró soha nem volt ilyen erős.

Az euró csütörtök este 337,99 fonton állt. Pénteken fél hét körül ennél alacsonyabban, 337,81 forinton jegyezték, majd  e szint körül mozgott háromnegyed tízig. Ekkor hirtelen kilőtt az euró és történelmi csúcsra erősödött a forinttal szemben 10 órakor.

Mintegy 40 perccel később az eurót alacsonyabban, 338,92 forinton jegyezték.”

– összegzett a távirati iroda pénteken, amikor újabb történelmi mélypontra zuhant a forint.

Portfolio szerint bizonyos elemzések szerint egy-két hét múlva a 350-es szintig romolhat a magyar deviza, pontosabban: még tovább erősödhet ez euró.                                                                                                                                                   (168óra)

Bal-Rad komm: A döbrögista Főhírfutár így jelezte: a forint az irányadó mérce! Szerintük.

Különben is: hazudni úgy kell tudni, hogy a kárvallott örüljön neki!

Kérjük, anyagilag támogassa  a Bal-Rad-ot! – a piktogrammra kattintva Pay-Pal-on

PayPal - A biztonságosabb és egyszerűbb online fizetési mód!

vagy közvetlen postai úton:

Szabó Péter 

2747 Törtel,

Petőfi-ut. 12.

A beérkező adományokról olvasóinkat a “Köszönjük”– rovatban tájékoztatjuk! balrad.ru/koszonet

Ha tetszett ez a cikk, ha egyetértesz a balrad.ru-val, oszd meg Facebookon, Twitteren, VKontakton – meg ahol csak lehetőséged van rá!

“Néphülyítés alapszinten” bejegyzéshez 33 hozzászólás

  1. …Veszélyesen romlik a forint az euróhoz ( nem csak ehhez a valutához ) képest , riaszt a
    cikkíró. …1990 óta folyamatos a forint gyengülése, s ezzel egyidejűleg : VÁSÁRLÓEREJÉNEK
    ZUHANÁSA ! Hol vannak már az 1946.08.01-től bevezetett forint APRÓPÉNZEI ,hová tűntek
    a lyukas kétfilléresek, az ötfilléresek, … s valamennyi fillérek ! Évtizedek óta a forint leg-
    kisebb egysége : 5 Ft ! Negyven évvel ezelőtt: 1 doboz gyufa 40 fillér volt ! Most mennyi ?
    Tehát , ha csupán egy pici közgazdasági gödröt ások, már akkor is világosan
    lehet látni: MAGYAR GAZDASÁG NÉLKÜL NINCS – csak – VISSZAFEJLŐDÉS !! Ezt a törté-
    nelmi időszakot éljük, s ennek BIZTOS MUTATÓJA a forint romlása, az ÁLLAMADÓSSÁG
    VÉGTELENÍTETT NÖVEKEDÉSE, A TÖBBSÉG ELSZEGÉNYEDÉSE !!
    Vajon miért nem erősödik a MAGYAR FORINT ? … a fentebb leírt okok miatt még
    néhányat jelzek. Ha növekednek a bérek, az ár-bér spirál működésbe lép, és az árak is
    VÉGTELEN növekedésbe kezdenek. Így biztosítva a “forgalomban lévő pénz ” árú fedezetét.
    A fizetőképes kereslettel szemben , amely készpénz és hitel, esetleg korábbi megtakarítás,
    (ez a szocializmusban megtakarított pénzekre volt igaz, így kb. 20 éve a magyarság többsé-
    gének erre NINCS ESÉLYE !) elegendő árú cikknek és szolgáltatásnak kell a “serpenyő”
    másik részében lenni! Mert ha nem lenne: akkor HIPERINFLÁCIÓ KÖVETKEZNE !
    ( Ez történt 1929/33-as években és 1945/46-ban !)
    …. Így “csak ” tervezett infláció és költségvetési hiány, stb. keletkezik ! Ez is nagy baj .
    Az államadósság járulékos hozamai, a vállalatok és a lakosság ELADÓSODÁSA ! Ezért
    szárnyalnak a bankárok fizetései, ezért vannak “kacsalábon forgó ” banképületek , stb.
    ( A genszterváltás után , kimentek a TANKOK , de bejöttek a BANKOK . ) A bankok sumákul
    irtják a magyarokat , sajnos törvényesen ?! Lásd a devizahitelnek hazudott csalássorozat !
    A “nemzeti gazdaságnak ” nevezett magyarországi össze-szereldék , bármikor kivonul-
    hatnak tőlünk! Ez csupán konjunkturális kérdés ! A tőkés , ha bajt észlel a VÉGEKEN
    építi le a termelést, v. viszi kisebb költségű helyekre ill. csökkenti e termelést (létszám-
    stop vagy – leépítés ) A kizsákmányolásnak ez a FOKA , csak a MAGÁNTULAJDON sajátja!
    Bármikor utcára kerülhet a dolgozó ember ! Itt nincs LÉTBIZTONSÁG .
    Röviden , ahogyan nagy gondolkodónk összegezte: ” a politika a gazdaság koncent-
    rált kifejezése, tehát minden politikai döntés mögött keresd annak az osztálynak , csoport-
    nak, rétegnek az ÉRDEKEIT akiket szolgálnak! ” Láthatjuk, hogy 1990 óta minden döntés
    a burzsoázia érdekében történik ! Itt-ott alkalmazzák a NÉPNEK lehulló morzsák elvét ,
    arról a megterített asztalról, amelyről a legjobb falatokat az oligarchák és udvartartásuk
    emeli (lopja ) el . Új magyar nyelven : törvínyesen elcsenik a lóvét .

    1. Írásodban van demagógia,csúsztatás és pontatlanság !
      A 40 filléres gyufához írnod kellene az akkori kb. 200 Ft-os átlagfizetést is !
      A 2 és 5 filléres 1992-ben, az 1 és 2 forintost 2008-ban vonták ki és nem évtizedek óta !
      Érdekes a vállalatok és a lakosság ” eladósodása ” mert az új államkötvényből már ezer milliárd forintot jegyeztek !!!!!
      Egyébként elmehetnél Kubába, Venezuelába vagy Észak-Koreába mert mindegyikben tervgazdaság van és nincsenek –” össze-szereldék” !

      Egyébként a gyenge forint segíti az exportra termelő cégeket, az átlag magyart nem érinti, a külföldi – általában luxus – árut drágítja !

      A nagyobb baj az,hogy a kormány pazarolja az állami bevételt és nem újabb magyar termelő vállalkozásokra fordítja !

      Aztán meg mit is kellene csinálni ????

      Na, erről Te is hallgatsz ………

      1. V.kutya .

        2020-02-08 – 20:03

        Jól beszélsz !
        5.60-as órabérrel szabadultam mint segéd ’67-ben .
        Havi 210 óra 1150Ft/hó füzetéssel .
        Nekem van egy doboz 30 filléres gyufám , lukas két fil. és öt filléresem is az nem lukas !
        Villamos vonaljegy 50 fil. ,kis átszálló 75 fil. nagy átszálló 1Ft.
        autóbusz vonaljegy 80 fil. kis átszálló 1.25 Ft. nagy átszálló 1.75Ft.
        egy kiló kenyér 3Ft. , egy liter szabad tej 1,50Ft , fgy liter jegyes tej 75 fil.

      2. Na, én egy picit fiatalabb vagyok. Az emlékeim későbbiek.

        Mennyi volt az átlag segédmunkás fizetés 1988-ban? Ezt azért kérdezem, mert 1988-ban mentem először 21 évesen dolgozni az NSZK-ba. A cégnél, ahol természetesen feketén tudtam csak munkát találni a legutolsó segédmunkákat kellett elvégeznem, amiket a legrosszabbul fizettek. A havi pénzem 1500 Márka volt. A lakás ingyen volt, a cég adta. (Egy elég normálisan kialakított pincében.) A kajára keveset költöttem, napi 10-15 Márkát. Akkor 1 Márka 40Ft volt, az 1500 pedig 60000Ft. Akkoriban mennyi volt itt a fizetés? A másik, hogy mi ez a sopánkodás? A szocializmusban még konvertibilissé sem tudták tenni a forintot. Most legalább elfogadják.

        1. A szocializmusunk idején nem azért nem volt konvertibilis a forint, mert nem akarták vezetőink azzá tenni. Milyen egyszerű lett volna, ha a dollárban felvett hiteleket Forintban számolják. Ehelyett a következő volt a képlet: Dollárban felvették a hitelt, amit a dolgozók életszínvonalának megtartására fordítottak. A dolgozók pedig olyan, nyugaton már eladhatatlan termékeket állítottak elő, amit a keleti piacra maximum csak Rubelben lehetett értékesíteni. Voltak kivételes esetek, Ikarus stb. de ezek mellett is a fenti folyamat volt a jellemző. Így alakult ki az a helyzet, hogy SZU fizetésképtelenné válásakor behajthatatlan kintlevőségünk maradt rubelelszámolásban, ugyanakkor már tetemes hiteltartozásunk volt Dollárban. Dollárt meg beszerezni nem lehetett, esetleg rajzolhattak volna.

        2. Sub Zero
          2020-02-09 – 09:10

          “Dollárban felvették a hitelt, amit a dolgozók életszínvonalának megtartására fordítottak.”

          Ezzel mindent el is mondtál a szoc. meg a kapitalizmus közötti különbségekről. Gratulálok az éleslátásodhoz. Már csak azt kellene észrevenned, hogy Te is azok közé tartozol, akikre a dollármilliárdokat költötték.

        3. Rosi Nante szerint:
          2020-02-09 – 09:40

          Azt írtam, hogy megtartására. Mert a rendszer önmagában képtelen lett volna ezt biztosítani. Nem jófejségből tették ezt, hanem pontosan azért, amiért a munkásőrséget is fenntartották. Rettegtek egy újabb 56-tól.
          A szocializmus a 80-as években már agonizált. Gazdaságilag a nyugati kapitalizmus lekörözte majd megfojtotta. A mondandóm többi, a lényegi részére nem akarsz reagálni?

      3. hábé egy visítozó panaszkodó, nincs semmire sem válasza, megoldási javaslata, lásd a mit is kéne csinálni kérdésre az a válasza: jólétet !
        Ha közgazdaságtan, akkor azt is lehet bizonyítani, hogy a volt és nem szocialista rendszerben amit úgy is hívunk a szocializmus elvi alapjainak híjján, hogy : Kádár rendszerben a kizsákmányolás foka papír szerint magasabb volt mint ma !!! Lehet jönni a szöveggel, hogy de azt a többletet a népnek adták vissza, ami nem igaz, mert vettek rajta tankot, fegyvert, elutazták az “elvtársak” amire egy példa: Ketten csináltunk egy kompakt gépet, amit a BNV-n is kiállítottak, mint tervező véletlen kaptam én is egy állandó belépőt, így tanúja voltam, hogy egy Nyugatnémet jött és szeretett volna 50 db-t rendelni belőle, mire a főmérnök elutasította, ez csak kiállítási darab, nem gyártjuk. Pár hónappal később a Kínai állam rendelt belőle 200 db-t speciálisan bányákban történő felhasználásra. A jól felszerelt és kihasználatlan gépeinkel a cégünk megint nem vállalta, de egy vidéki kisüzem belevágott. Az ottani mérnökkel közösen neki fogtunk, átterveztem, Ő meg a bánya feltételeknek tette alkalmassá. Kérem Kínába kiutazott a külügy, a kereskedelmi minisztérium, a külker. minisztérium, a külker cég, a megyei párt vezetés, és még ki tudja kik, de mi a megálmodói, a megalkotói, a létrehozói, a speciális igényeknek alkalmassá tevői egyszer sem. Na ilyen volt az a rendszer, a Kádár rendszer, ami kurva igazságos volt, mert soha nem azokat becsülte meg akik dolgoztak. Mi fejenként kaptunk 5000 Ft újjítási pénzt a végén, én közben meg majdnem egy fegyelmit, mert munkaidőben okoskodtam egy egyébként vállalati újításon.
        A legközelebbi okosságomat már nyugaton csináltam, 14 országban alkalmazzák, ma is abból van pénzem.
        De az a rendszer termelte ki mindazokat akik most a legelveteműltebb kizsákmányolók. A ma politikusait, mert momentumosok is azok, mind. Akkor történt, hogy csak a közelkeleti nép gyermekei rúghattak labdába minden jól fizetett állásért, egyetemi helyért, ők utazhattak, később ők privatizáltak, stb. és ez folytatódik ma is. Nem a rendszerváltással kezdődött, hanem már vagy 60 éve.
        V.kutya azt hiszi, hogy a germánok a hegemonisztikus erők, pedig nem Ők. A magas szinten jelen levő befektetések mind külföldiek, azon belül a francia, a német, az angol, az amerikai, az orosz, az izraeli tőke a számot tevő. Ha viszont nézzük, hogy a nemzeti befektetők kik is, rájöhetünk, hogy valójában a francia és német és amerikai befektetők nagy része ugyanaz a csoport része.
        T.Gy. sosem volt kommunista, Ő egy politikus. Lásd: a fia hol is dolgozott nagy fizetésért ? a fidesz sajtóban !!!

        1. öreg ! …azt hogy értékeled hogy 1948-1988 között 3.8 millió LAKÁS ÉPÜLT a
          SZOCIALISTA Magyarországon ! Ezekbe a panelekbe ,és “kádár kocka ” családi há-
          zakba a dolgozó nép került összkomfortos körülmények közé, a”horthy kunyhókból”,
          ahol mérhetetlen szegénységben és nyomorban éltek! A neo-horthysták ezt nagyon
          hamar elfelejtették ! (vagy ésszel nem képesek felfogni ?)
          Ajánlom neked, nézz körül Észak-Magyarországon , vagy akár Somogyban, és
          látni fogod hogy “nem csak Csokonai Vitéz Mihály idejében vált az ananász , a
          konkolyok közt konkollyá !!
          ( Mit gondolsz , a burzsoázia időszakában miért nem épülnek annyi lakások ?
          … a hozzád hasonlókat nem zavarja az ÚRI OSZTÁLY KASTÉLYÉPÍTÉSI projektje?!)

          1. Maga Kádár János mondotta valamelyik kongresszusi értékelőjében, hogy: “Elvtársak! Vannak hibák, de! Eredmények is!”
            Valóban, a 3.8M lakás nevezhető eredménynek. Mi volt a helyzet a minőséggel? A Kocka utca 13.-ban emlékeztetőül megtekintheti.
            Budapest belvárosa az IKV. kezelésében teljesen leamortizálódott. Napjainkra kezdi visszanyerni európai színvonalát.

            Admin:

            Persze a Lánchídról se feledkezzünk el, ha már FÖLÚJÍTÁS! Utoljára ’89 – ben esett meg ez a csúfság!

        2. öreg szerint:
          2020-02-09 – 05:21

          Hát bizony ez így működött. Olyan is volt, hogy a párttitkár valahogy megkedvelte az elátkozott kapitalizmust, és a stábjával együtt kint maradt. És miért nem érvényesültek a magyar újítások és találmányok? – mert ugyanazok és örököseik akadályozták, és akadályozzák ma is. Viszont később már előkerülhettek és kerülhetnek, átírva, valamilyen “szép” új név alatt, persze már elfogadva. Mindent elkövettek, hogy a magyar ( szó szerint) “tömeg” értelmiséget szembefordítsák a rendszerrel, és fordítva. Ma ez már profibban működik. Ennek ellenére szinte röhögve tudták a tömeget az általuk kreált rendszerrel szembefordítani, az öntudatos vezető erőt elsőként a szocializmussal. Hiába a lét határozza meg a tudatot és nem fordítva. A magyar értelmiség és szakképzett emberek jelentős százaléka végleg távozott az országból. Ma ez meg már mindennapos, hiszen nincsenek akadályok. A nyugat pedig jól járt, és jár, csak mi nem.
          Olyan ez mint Putyin és Trump, látszólag ellenfelek, valójában a nagy szekér elé fogott gyeplős lovak. Ha majd rosszul húzzák mehetnek a darálóba.
          Ez volt az egyetlen rendszer, aminél megengedték, hogy maga a nép döntse meg, és az egyetlen amelyet nem védtek meg az erre hivatott szervezetek. Itt nem lesz becsület napja, mint a Horthy rendszer idején volt.

        3. öreg szerint:

          2020-02-09 – 05:21
          Nem tudom , hogy a nick /fujjj / neved mit takar
          Ha a korod akkor megértem az aggkori szenilitást és ha”A legközelebbi okosságomat már nyugaton csináltam, 14 országban alkalmazzák, ma is abból van pénzem.” ez fedi a valóságot úgy nem értem miért nem maractál ott?
          Vagy onnan büfizel ?

      4. ehnatonszerint:
        2020-02-08 – 17:2

        “Egyébként a gyenge forint segíti az exportra termelő cégeket, az átlag magyart nem érinti, a külföldi – általában luxus – árut drágítja !”

        A gyengülő forint valóban az exportőröknek kedvez. De a többi amit leírtál az úgy hülyeség, ahogy van.
        Leírod, de nem érted. Leírod, hogy a külföldi luxus árut drágítja, közben a magyar polcokon alig van magyar termék, de nem csak a fogyasztási cikkek között, hanem főleg a termelőeszközök piacán sincs.

        1. Rosi Nante !
          Kevered a fecskét a kecskével, össze-vissza vagdalkozol :
          Mi köze a behozott luxus termékeknek a magyar áruk mennyiségéhez ????? Nem inkább az a gond,hogy magyar temék drágább és kiszorítja a külföldi ????
          A tsz-ek, állami gazdaságok felszámolásával a krumpli vetésterülete a tizedére esett, a krupmli ára meg háromszorosára nőtt ! Na, ezé’ ki a felelős ???

          Egyébként meg Nálad mi a magyar termék ? Amit magyar ember gyárt ? Külföldön magyar által gyártott is magyar ? Magyar földön multi gyárban multi technológiával össze-szerelt az magyar ?
          Páldául a Nokia – Orbán elüldözte – az magyar volt ? A kecskeméti mercedes magyar termék ?
          A Dunaferr külföldi vasérccel,szénnel stb. üzemel, külföldi tulajdonban van, akkor most magyar acélt gyárt ?
          Na, ezért nem kellene össze-vissza csapkodni, inkább egy témát körültekintően kitárgyalani, meg mások véleményét nem lehülyézni – főleg úgy,hogy az általa mondottak komoly szakemberektől származnak !!

          1. ehnaton
            2020-02-09 – 09:35

            “Mi köze a behozott luxus termékeknek a magyar áruk mennyiségéhez ?????”

            Nem Te emlegetted a luxustermékeket? Nem te állítottad, hogy csak a külföldi árukat érinti a Ft leértékelés? Ne Te állítottad, hogy ezek leginkább luxustermékek? Én azt mondtam, hogy a magyar piacon a legtöbb termék az külföldről bejövő. Ebből következik az, hogy a magyar termékek csak a kisebb részt képviselhetik. Az meg, hogy mi mennyibe kerül, az nagyon sok mindentől függ. Pl. az adópolitikától. Vagyis a magyar termékek ára azért is lehet magasabb a külföldinél, mert a hazai szabályozók ellehetetlenítik a hazai termelőket. És Mo-on éppen ez történik. Azért, mert a külföldi érdekek ezt diktálják. Bővebben csak tandíjért és csak külön kérésre.

            “Páldául a Nokia – Orbán elüldözte – az magyar volt ?”

            Nem volt magyar.

            “A kecskeméti mercedes magyar termék ?”
            Tudod, a kérdésfeltevőt minősíti a kérdése. Ez egy nyilvánvalóan hülye kérdés.
            A kecskeméti Mercedes nem magyar termék.

            “A Dunaferr külföldi vasérccel,szénnel stb. üzemel, külföldi tulajdonban van, akkor most magyar acélt gyárt ?”

            Nem! Nem magyar acélt gyárt.
            Hallottál már a bérmunka fogalmáról? Úgy tűnik, hogy még soha.

            Ha a Rubik-kocka gyártását külföldre viszik és azt egy magyar ember , vagy annak cége 100%-ban külföldi alapanyagból, külföldi munkaerővel gyártja, az akkor is magyar termék marad. A Merci ennélfogva sosem lesz magyar termék.

            “…meg mások véleményét nem lehülyézni – főleg úgy,hogy az általa mondottak komoly szakemberektől származnak !!”

            Először is, jobb lenne ha a saját véleményed írnád ide, mert azért csak neked kell helytállnod, míg, ha másokét szajkózod, akkor kiteszed magad annak a veszélynek, hogy mások miatt hülyéznek le.
            Egyébként meg van az a pont, amikor a legmegértőbb, legtürelmesebb embernél is elszakad a cérna az ostobaság láttán.

  2. “Aztán meg mit is kellene csinálni ?” kérdezi ehnaton . NÉPJÓLÉTET AZ ÉRTÉKTERMELŐ
    MUNKÁT VÉGZŐKNEK ! Ez a rendszer fordítva ül a lovon ! Nem az alkotó munkát végző-
    ket fizeti meg, hanem a KIZSÁKMÁNYOLÓKAT és azok talpnyalóit. Szerinted jól van az hogy
    pl. médiákban butítók zöme többmilliós jövedelmet kap havonta? vagy a labdarúgók vagy
    az ügyvédek, vagy a bírók, vagy a képviselők stb ?! Ennek ellentettje: a termelő munkát
    végzők kb. bruttó 300 eFt/hó, mérnökök -technikusok br. 600eFt/hó stb. Érzékeled mek-
    kora a különbség ?! …. Tudom, azért kapitalizmus a jelenlegi rendszer neve, mert ez a
    rendszer : TÁRSADALMI IGAZSÁGTALANSÁGOKAT ÉS MÉRHETETLEN JÖVEDELMI
    KÜLÖNBSÉGEKET – T U D A T O S A N – HOZOTT LÉTRE !!! Ha látnád a vidék nagy
    részének állapotát, akkor ESETLEG kinyílna a szemed . Ha megismernéd az ország etni-
    kai összetételét , és annak változási irányát pl. Észak-Magyarországon , akkor ?….
    talán józan ésszel alkotnál véleményt ! ” Ki mint él, úgy ítél ! ” Úgy érzékelem hogy
    nálad a jólét , nem hiánycikk . Az én környékemen , és az itt kommentelők zöménél :
    sajnos az ! ….

    1. aztán mit kezdenél a sok pénzzel, a jóléttel ? Megvolt a lehetőséged a volt Kádár rendszerben ? Kiknek volt akkor autójuk, vállalati, állami, vagy magán ? Kik kaptak telefont 8 – 10 év várakozás nélkül ? Kik jutottak be a szímüvészeti, vagy képzőművészeti főiskolákba ? Kik kaptak kevés pontszámmal is egyetemi helyet ?
      Ne nagyzold el, személyenként nézd végig, és rájössz kiknek is volt és ma is az Ő országuk, nem Tiéd.

      Admin:

      Te Öreg!

      Te vagy nem éltél a Kádár rendszerben, vagy csak egy csirkefogó csavargó voltál.

      1. aki admin az töröljön, de ne velem foglalkozzon, mert a témához nem szól. Ha érvek nincsenek, jön a személyeskedés. Hogyne éltem volna, ezért ismerem. Szerintem, akinek szeme van az vissza is tud nézni és láthatja, hogy a rossz demokrácia is jobb egy diktatúránál.

        Admin:

        Ha törölnélek magam égetném! Így viszont te égeted önmagad az orbitális baromságaiddal.

    2. Kérdésemre kb. olyan választ adtál mint az MSZMP májusi jelszavai voltak – “éljen és erősödjön Hazánk és a Szovjetunió barátsága ” – vagyis tényleg csak jelszó, semmire nem kötelezett !
      Most akkor jön a második kérdésem:
      Hogyan is csináljunk jólétet ?
      Persze mindenki tudja a választ, de a kapitalista világi környezetben nem könnyű megcsinálni és nem egy-két parlamenti ciklus alatt !
      ( Lehet, ott a svéd példa )
      A jólétért tenni kell, magam és családom a nehezebb utat választottuk mert tanultunk és qurva sokat – Orbánék sem igazán becsülik a tudást !
      Az ország helyzetét jól látom, évtizedeken keresztül heti rendszerességgel keresztül -át beutaztam és többségében vidéken voltam !

      A kapitalizmuson is lehetne változtani – erre utolsó éveiben Kádár János is rájött -de már sem ereje sem ideje nem volt megcsinálni ! A magyar nép a rendszerváltás után három parlamenti cikluson keresztül is hatalomba emelte az Mszp-t – az MSZMP jogutódját – remélve a kedvező változást.
      Mindháromszor átb…szták a szavazókat, csoda ha ezek után nem hisznek másnak csak Orbánnak ????

      1. ehnaton ! …azért érzékelem hogy “valami van , csak nem az igazi !” Valóban, az első
        a burzsoázia érdekét MEGVALÓSÍTÓ Antall-kormány után , a csak névleg jogutód
        MSZP győzött , mégpedig 2/3-os többséggel ! …. Ekkor már az 1989/93 közötti resta-
        urációs változások ( jöttek a grófok, bárók, főpapok leszármazottai …) világossá tette ,
        a NEHEZEN TANULÓ ÉS KÖNNYEN FELEJTŐK előtt, … mi nem ilyen lovat akarunk !
        Ez a váltás oka ! A ” maszoppal beszopták ” a hiszékenyek mivel ők a szadesszal kar-
        ölte már a ” sarkalatos törvényekkel ” kimazsolásták a NEMZETI LELTÁR nélküli ,
        NEMZETI ÖSSZTERMÉK java részét ! Magyarul: tovább rabolták az ország vagyonát,
        MAGÁNZSEBEIKBE átvarázsolva ! Ilyet egy KOMMUNISTA NEM TENNE soha !!!

  3. A cikk tartalmi részéhez, mármint az euro erősödéséhez:
    Az első kérdés, hogy mihez képest erősödik. Erre a tényszerű válasz az, hogy leginkább a forinthoz képest, mert a mértékadó értékekhez képest romlik. Romlik a CHF-hez, az USD-hoz és az aranyhoz képest is.

    CHF-hez:
    https://www.xe.com/currencycharts/?from=EUR&to=CHF&view=1Y

    USD-hez:
    https://www.xe.com/currencycharts/?from=EUR&to=USD&view=1Y

    Aranyhoz:
    https://goldprice.org/charts/gold_1d_k_EUR_z.png?1581233042883

    Ennyit a fideszes sikerpropagandáról, meg a fideszes félretájékoztatási szokásokról.

  4. Egy kis közgazdasági alapismeret.Minden Magyarországon gyártott termék magyar termék. A magyar GDP-beszámít és ami exportra kerül, az a magyar külkereskedelmi egyenleget javítja. Kevered a márkával. A Kecskeméten gyártott Mercedes magyar termék, de nem magyar autómárka, hanem német.

    1. Húsvéti Pingvin
      2020-02-09 – 11:27

      Ez csak a fideszes sikerpropaganda szerint van így. Ezen az alapon a bűvös kocka is kínai termék lenne, ha Kinában gyártaná Rubik Ernő. A Made in Hungary csak azt jelenti, hogy itt készül, és koránt sem azt, hogy amin olvasod az magyar termék lenne.

      Nem akarom nagyon megzavarni a gondolkodásodat, de arra válaszolhatnál, hogy ha a magyar Merci exportja javítja a külkereskedelmi egyenleget, akkor milyen hatással van arra, a Merci összeszereléséhez behozott alkatrész? És mi van akkor, ha az alkatrész drágábban jön be, mint ahogy a kész Merci kimegy?

  5. hábé szerint:
    2020-02-09 – 09:21

    „a csak névleg jogutód
    MSZP győzött” – valójában ez a jogutód volt az igazi MSZMP. Ők és társaik uralták a pártot és az államhatalmat, azokkal együtt akik segítették és részt vettek a trónfosztásban. Mellesleg Thürmer nem egy cikluson keresztül rávette a Munkáspárt tagságát, hogy szavazzon ( miután a Munkáspárt kiesett) az MSZP-re. Akkor hagyta abba, amikor már a tagságot nem lehetett tovább hitegetni.
    „( jöttek a grófok, bárók, főpapok leszármazottai …)”
    – zömében nem ezen családok leszármazottai jöttek, hanem a kiegyezéstől kezdve felkapaszkodott és a Rákosi korszakban, valamint a Kádár alatt a hatalom szegmenseibe beépült és felkapaszkodott zsidó családok ( zöme a kiegyezés utáni és nem kevés galíciai ) kerültek. Amúgy a főúri réteg tagjai, sőt az egyházi vezetők egy jó része is közülük való. Most éppen a harmadik az esztergomi érseki székben. Az MSZMP, és elődje az MDP cionista pártok voltak, judeo bolsevik köntösben.
    Nézzünk egy vállalatot – Weiss Manfréd Művek – Rákosi Mátyás Művek – Csepel Vas- és Fémművek – ja, mind a kettő igazi magyar főnemes és főpap volt? – és akkor érdemes lenne a harmadik vezéreit is megnézni.
    Aztán érdemes lenne végigtallózni a rendszerváltás utáni kormányok, minisztériumok, fegyveres testületek, stb., vezetőinek személyi lapjait. Hát valahogy a felsorolás nem illene bele, és a maiakba sem. Ez a semmisítsük meg az uralkodó osztályt , a bolsevizmus szülte, így kiirtva a nemzeti burzsoáziát, azaz a nemzet vezető rétegét, majd beülve a helyükre, lehetővé tette, hogy felszámolja a nemzetállamot ellenállás nélkül. Ahol pedig ez nem sikerül, NATO, Izrael megteszi az önvédelmi lépést, mint ahogy a purim történetében legyilkoltak több mint 70 ezer embert, persze főleg az uralkodó réteg tagjait, mintegy megelőző csapásként. Persze azok a perzsák, akik megengedték hogy uralkodójuk egy izraelitával házasodjon meg is érdemelték. És mi ma körbe vagyunk véve Mordechájokkal, és bizony mindennap már nem csak csöpögtetik a mérget, hanem tonnaszám ontják ránk, minden irányból, és mindenbe. Egy magyarnak nevezett parlament, ahová a mindenkori izraeli nagykövet úgy mászkál ki és be, mintha a saját rezidenciája lenne. És miután az első kormányokban számtalan volt bolsevik ült, bizony kirabolták az országot, persze egy gójból lett kommunistának erre nem sok esélye adódott. És akik már a természet törvényei szerint megkapták „szent Péter” levelét, annak helyére az utódaik kerültek. Hát akik hittek, és bíztak az eszmékben, és nem tartóztak közéjük, azok tényleg nem tettek és nem is tehettek ilyet. Dehát a kommunisták nem kis %-a ugyanazért lett kommunista, ami miatt egyesek munkásőrök, katonák, rendőrök, KISZ tagok lettek. Kellett az előmenetelhez, a gyarapodáshoz. Amikor pedig már ezek a dolgok kezdték a jelentőségüket elveszteni, az már bizony a rendszerbuktatás bevezető fázisa volt.

    1. T, Havasi Gáspár ! … bizonyára észrevetted hogy a véleményeim fogalmazásában csak a
      legszükségesebb esetekben hivatkozom a múltra . Néhány fogalmat kiemeltél az összesen
      4 db A/4 méretet kitevő véleményeimből. … Igazad van , a “római egyház ” Magyar főnökei
      Paskaitól-Erdőig : zsidók. Nyilván erről regényt lehetne írni, de nem teszem, mivel már a
      VALÓSÁG is beszédes. … Egyetértek veled abban is , hogy érdemes lenne végigtallózni a
      minisztériumok, főhatóságok, MTA, stb. személyi összetételét, mert mindenhol, még a
      ” szabadon választott ??? országgyűlésben is ott ülnek a zsidók (kettős állampolgárok ) ezért
      járkál fel és alá szabadon az amerikai nagykövet ! Miért is ne ? A magyar helytartóik a
      genszterváltással kiárusították az országot !! Hazánk: 1990 óta az USA gyarmata, de nép-
      jólét nélkül! A németek is azok ( hány tízezer amerikai katona + technika tartózkodik ide-
      iglenesen – 1945 óta – Németországban?! De a németek többsége JÓLÉTBEN ÉL, s így
      nem érdekli hogy NEM ÖNÁLLÓAK ! uzw….
      A maszopról minden szükségeset leírtam az előzőekben . …..
      Sajnos az a tapasztalatom, hogy a magyar emberek : “nehezen tanulnak és könnyen felej-
      tenek”! … de amikor valami “isteni csuda okán felébrednek , akkor ELSZABADUL(-T) a
      földi pokol !!! Ezt kellene elkerülnünk , gyermekeink és unokáink miatt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      1. T. Hábé!

        Nekem az a meglátásom, hogy nincs történelem múlt nélkül. Ott a baj, hogy a nép nem is ismeri a múltját, hanem kényszerből bemagolja, a megélhetési tudósok által szerkesztett történelmet, amit már nagyon régóta nem magyarok írnak. Ha nem vezetjük végig a dolgokat, akkor lehet olyat írni, hogy bárók, grófok, hercegek, uralkodók, földbirtokosok, gyárosok, de nem mindegy az eredetük. Ha a magyar uralkodó osztály igazándiból már István óta nem igazán volt magyar, ha a Habsburgok nem is germán eredetűek voltak, ha a kialakuló magyar ipar tulajdonosai egy önmagukat kiválasztott faj tagjai voltak, és ma is ők, és utódaik, fajtestvéreik a tulajdonosok, akkor a kockát el kell forgatni, hogy a valódi oldala is megmutatkozzon. Ha az ideológiákat az ókortól kezdve ők szülték, és annak felhasználásával alakították ki, és állították szembe a társadalmakat, mozgatták a tömegeket, akkor amik a kulisszák mögött és előtt vannak, azok nem találkoznak. Minden ideológia tartalmaz pozitív dolgokat, mert el akarják fogadtatni. Amikor valaki kritika nélkül magáévá teszi, az már hitté, vallássá változik.
        A helytartókkal is az a gond, hogy még véletlenül sem magyarok, mint ahogy nem voltak azok a monarchia idején sem. Hiába volt emberibb számos vonatkozásban a kádári rendszer, ha a létrehozóik szabadon manipulálhatták, majd dönthették meg, mert már feleslegessé vált. Már 56 is ebbéli kísérlet volt. Nem volt az sem forradalom, sem ellenforradalom, hanem egy korai narancsos.
        Az elnevezések nem a nép érdekei szerint, hanem a két hatalmi pólus érdekei szerint történt. A nép itt is csak eszköz volt. Amúgy itt nem Kádár volt a főnök, ahogy most sem Orbán az. Tény, hogy a CCCR -el való kapcsolat egy erős függőség volt, míg a mostani egyértelműen egy abszolút gyarmati státusz, ahol a cél a magyarság (megjegyzem ez az egész Európára is igaz) lassú de biztos megsemmisítése. Nem kell fizikailag ezt végrehajtani, lezajlik az elvándorlással, a cigányság szaporodásával, a betelepítésekkel, a földek, ingatlanok kiárusításával, a nemzetiségi öntudat fokozásával, a nemzeti kultúra helyett a kultúrszenny értékké válásával, stb.
        Alapjában véve Magyarország 1000 éve valamilyen formában gyarmat. Talán Mátyás alatt volt ennél több, de hát Budán is csak egyszer volt kutyavásár.
        Az internacionalista szemlélet, melyet különben most igazából a cionista birodalom propagál a legjobban, és mindent igyekszik elkövetni a nemzetek felettiség érdekében, a nemzetállamok végső megsemmisítésére, amivel már gyorsan zárhatja le a hadműveleteit, és megkezdődhet a néptömegek megsemmisítése. Szerencsétlen afrikaiak, cigányok, indiaiak, és más nagy lélekszámú népek nem is tudják, hogy ők is csak ürügyül szolgálnak minimum 6 milliárd ember megsemmisítésére. És itt állunk a 24 órában, annak is végén. Egy nemzeti oldalnak egészen más módon kellene a nép érdekeit megközelíteni, nem csak itt, hanem szerte a világon. Mert még saját szemünkkel láthatjuk gyermekeink és unokáink pusztulását.
        A népek mind könnyen felejtenek, és nem tanulnak a történelemből. Sajnos egy emberöltő ehhez kevés.
        A magyarokat Istvánék alatt szétverték, majd 70 %-át kiirtották, évszázadokon telepítették be a különböző nációkat, gyakran erőszakkal, önkénnyel, a magyarokat jobbágysorba lökték, kitörölték a múltjukat, átírták a történelmüket, legyilkolták a táltosaikat, gyógyítóikat. A mai betelepítések pedig tovább rombolják az etnikai arányt. Ez egy új honfoglalás. Bár mi magyarok nem honfoglaltunk, hanem visszatértünk, ami sajnos még egyszer már nem fog megtörténni. Trianonnal a nemzetet teljesen szétforgácsolták, és ezzel a nemzetet lényegében fel is számolták. Mert a cél nem a monarchia, hanem a magyar nemzet eltüntetése volt. Az hogy ma mi van, az egy történelmi folyamat eredményeképpen alakult ki. És ma már nem is csak rólunk van szó, hanem az egész fehér faj sorsáról ( mintegy kb. 600 millió ember ( kb. 1/12-ed része az emberiségnek), mert elsőként ennek a fajnak a megsemmisítése fő cél, mert ők az emberiség sámánjai. Nélkülük a többi már csak gyerekjáték lesz.
        A pokol már itt van, és azt nem mi magyarok csináltuk és csináljuk.

  6. Rosi Nanteszerint:
    2020-02-09 – 10:02

    Írsz akkora marhaságokat,hogy nem is érdemes rá reagálni kivéve az alábbit :

    ” Először is, jobb lenne ha a saját véleményed írnád ide, mert azért csak neked kell helytállnod, míg, ha másokét szajkózod, akkor kiteszed magad annak a veszélynek, hogy mások miatt hülyéznek le.
    Egyébként meg van az a pont, amikor a legmegértőbb, legtürelmesebb embernél is elszakad a cérna az ostobaság láttán. ”

    Ilyen vagy Te: hülyézel,ostobázol, türelmetlen vagy ! Ideális ” beszélgető ” parner egy hozzád hasonlónak !

    A mások véleménye – volt tanáraim tanítása, mert én toleráns vagyok és hajlandó tanulni attól akitől lehet !

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..