Horrorhír nemmzetthesseynk és dhemokhatháynk számára

Juhász Norbert: „A Munkásőrség sose volt pártszervezet”

Munkásőr Társaság néven újjáalakult a Munkásőrség. Az ATV Híradójának Juhász Norbert, a Munkásőr Társaság 30 éves parancsnoka arról beszélt, hogy eredetileg Munkásőrségként a bíróságon bejegyzett egyesületként akarták megkezdeni a működésüket, viszont az illetékes törvényszék jelezte, hogy az Országgyűléshez kell fordulniuk a névhasználat engedélyezése érdekében.

Végül ezért választották a civiltársaság felállást, ami szervezeti formáját tekintve jóval lazább működési kereteket biztosít, és mindenben megfelel a magyar törvényes viszonyoknak. Juhász Norbert elmondta, hogy 2018 februárjában indult útjának ez a kezdeményezés, bő 10 éves munka gyümölcseként.

Céljuk az volt az alapítókkal közösen, hogy volt egy hagyományőrző civilszervezet formájában feltámasszák az egykori munkásőrséget és az egész magyar társadalom hasznára fordítsák értékeit. A fiatal vezető szerint ezek az értékek a következőek: a társadalmi szolidaritás, bajtársiasság, humanitárius cselekedeteknek a fontossága.

A munkásőrség szükségessége mellett azt hozta fel Juhász, hogy a katolikus egyháznak is megvan a maga üdvhadserege, és a forradalmi munkásmozgalomnak is megvan a maga képződménye, ami a baloldali emberek, békeszerető emberek hasznára kíván tevékenykedni. Juhász szerint a Munkásőrség sose volt pártszervezet, hasonló alakulat volt, mint az USA Nemzeti Gárdája, csak szocialista keretek között.

Az első országos egységgyűlésüket márciusra tervezik, ahol a munkásőrség szellemiséghez híven a hagyományos Munkásőr Társaság is felavatja a zászlaját, eskütételre is sor kerül.

Azzal kapcsolatban, hogy lesznek-e fegyvereik, Juhász elmondta, hogy fegyvert ma Magyarországon csak állami erőszakszervezetek birtokolhatnak, ez pedig szerinte nagyon helyes, mert különben a náci Németországhoz hasonló helyzet állhatna elő azzal, hogy politikai pártok fegyveres erőket tartanak fent.

Juhász azt is elárulta, hogy mint társadalmi szervezet az újfasizmus felemelkedése ellen is fel akarnak lépni- munkával és felvilágosító szóval.     (atv)

Bal-Rad komm: Nemmzetthesseynk és dhemokhattháyink már a hír hallatára RITKA NAGY EGYETÉRTÉSBEN visíkolnak. NEM ÖRÖMÜKBEN persze!

 

Kérjük, anyagilag támogassa  a Bal-Rad-ot! – a piktogrammra kattintva Pay-Pal-on

PayPal - A biztonságosabb és egyszerűbb online fizetési mód!

vagy közvetlen postai úton:

Szabó Péter 

2747 Törtel,

Petőfi-ut. 12.

A beérkező adományokról olvasóinkat a “Köszönjük”– rovatban tájékoztatjuk! balrad.ru/koszonet

Ha tetszett ez a cikk, ha egyetértesz a balrad.ru-val, oszd meg Facebookon, Twitteren, VKontakton – meg ahol csak lehetőséged van rá!

“Horrorhír nemmzetthesseynk és dhemokhatháynk számára” bejegyzéshez 43 hozzászólás

  1. “a társadalmi szolidaritás, bajtársiasság, humanitárius cselekedeteknek a fontossága.”
    Ez mikor volt jellemző a régi munkásőrseggre?
    Az eredeti társaság nem is volt párthadsereg.
    Hát akkor mi volt?
    Pap bácsi előtt térdeplő ministránsgyerekek egylete?
    Ez ugyanolyan, mintha az akkori SS kezdené letagadni, hogy “Hát mi izéé nem is voltunk az NSDAP párthadserege…”
    Basszus ezt a pofátlan hazudozást…
    Persze, megszokhattam már a bolsevikoktól… mást sem tudnak.

    1. Orbán már létrehozta a saját “SS-ét”, TEK-nek hívják. Milyen szépen távol tartják az újságírókat és a riportereket tőle. Van aki a bogaraktól fél, Orbán a mikrofontól.

    2. Kontroll !

      2020-02-06 – 17:14
      Már megint olyanról pofázol amiről fingod sincs !
      Nagyon sok mőr. nem volt párt tag és még több párt tag nem volt mőr. !

      1. Nem értem, hogy minek kell félrebeszélni. A Wikin fehéren, feketén leírják a lényeget.

        “A munkásőrséget az 1956-os forradalom leverése után alakította a szovjet ellenőrzés alatt álló Kádár János vezette magyar pártvezetés, annak érdekében, hogy a párthoz hű, megbízható fegyveres testületet hozzanak létre, ami mintegy párthadseregként segít a forradalomhoz hasonló események megakadályozásában.”

        Ettől a mostani szerveződéstől nem fogja magát összecsinálni senki. Annyit érnek csak el vele, hogy a hatalom szépen “lekartonozza” a tagságot, ha már ilyen szépen előbújtak az ismeretlenségből.

  2. A pufajkásokból épült ki a munkásőrség aki érti, az tudja is, hogy mire célzok. Alakul az uj pufajkások gyülekezete, ez talán a gárdát is feledteti. Akik szeretnek katonásdit játszani , de a frontot elkerülni azok előre gondolkodnak.Kitartást, elvtárskáim.

  3. Szerintem nem jegyzik be őket, mivel a törvény értelmében szervezetek nem vehetik fel önkényuralmi rendszerhez köthező személy, vagy testület nevét. Szintén a törvény értelmében MO-on önkényuralmi rendszer 1944 03-19 és 1990 04-08 között volt.

  4. Be fogják jegyezni, semmi akadálya. Egy újabb gőzleeresztő ökörkör, semmi olyan veszélye nincs ami miatt meg kellene akadályozni. Aztán ha valaki nyilas baráti társaságot alakít akkor ne csodálkozzon senki. Betyársereg már van, lesz majd kuruc is. Gárdát anno nem engedték mert azok cselekedtek is. Ezek a munkásőrök csak ministráns gyerekek gyülekezete. Öszejönnek, világot váltanak, kimennek a budai hegyekbe nosztalgiázni, koszorúzgatnak majd és ennyi. Ezeket pár focihuligán is nyolc napon túlra taksálja pár perc alatt. Ilyenre mondja a horda, had játszanak a fiúk, csak egy kávét kérek. Aztán amikor majd ezen alakulatocskák bármelyike ölre megy akkor legalább lesz hír a bulvárba. Mint a fradi dózsa 😀

    Aki meg ezt le bírta írni röhögés nélkül, az erős immunrendszerű alak:

    “Munkásőrség sose volt pártszervezet, hasonló alakulat volt, mint az USA Nemzeti Gárdája, csak szocialista keretek között”

    Én vagyok a legutolsó aki bármennyire is becsüli a mocskos jenkiket, de azért iszonyat erős egy semmirekellő lumpen szedett vedett hordát összehasonlítani a jenkik bármilyen hordájával. Sajnos semmiféle pozitív emléket nem tudok a munkásőrökkel kapcsolatban, csak a sok mocskot amit el kellett takarítani utánuk, a sok baromságaikat elsikálni nehogy bajuk legyen az elvtársaknak. Nem véletlen örvendtek közutálatnak. Még az mszmp 800 ezres (tegyük hozzá, nagyrésze érdek) tagsága sem szavazott mellettük amikor a feloszlatásukról volt szó. Alig kaptak 200 ezer támogató szavazatot. És ez még 30 évvel ezelőtt, egy másik még politikusabb társadalomban. Ennyit róluk, több szót nem is érdemel, nemsokára lecseng az újdonság híre, és belesímulnak a szürke hétköznapokba. Megértem, hogy páran most elélveztek, hogy hű meg ha. Megdobban a szív, hogy akkor majd most, aztán lesz nagy kopp.

    1. Amúgy azt írja meg valaki, hogy ez mitől lenne horrorhír? Kit zavarnak? Nem elfér a mai politikai palettán ahol tordai bencék, jakabok, gyurcsányok testesítik meg döbrögi rendszerét? Ahol kutyapártok, betyárseregek, vármegyések meg mindenféle alakulatocskák váltják meg a világot? A lőtéri kutyát sem érdekli, hogy alakul még több valami. Nemsokára úgyis klímakörök lesznek, de a horda is fel akarja éleszteni a polgári köröket. Nagyon jó lesz amikor egy településen egyik héten klímakör, másikon polgári kör, utána munkásőr bemutató, majd falunap, utána valami nemzeti rock koncert, majd kadlott karcsi, aztán betyársereg. 😀 Szép gazdag élettel telik meg a hon 😀 Amúgy van római légió is. Azok is összecsaphatnak majd a barbárokkal. 😀

    2. Te is egy nagyképü , beképzelt ütődött vagy .
      Voltál Mőr. ? Ha igen sajnállak miért nem szereltél le .
      Ha meg nem voltál akkor pofa be !

    3. “Ezeket pár focihuligán is nyolc napon túlra taksálja pár perc alatt.”

      Azért csak nem fognak nyugdíjasokat verni, mint Habony “ibizai bulibáró” Árpád.

  5. Ezt a Mi Hazánk nevű fideszes gittegyletet se nagyon zavarják ezek a tények. Ha Toroczkai akkora nagy hazafi lenne, mint amekkorának mutatja magát, akkor nem a júdáspénz zsebbe tömködésével lenne elfoglalva, hanem a futballultrákkal és a Betyársereggel együtt takarítaná ki a budapesti knesszet (lánykori nevén Magyar Országgyűlés) épületét.

  6. Gondolom, hogy a fideszeskéim nekem is szólt. Bár hozzáteszem, nem vagyok fideszes, az viszont igaz, hogy a Fideszre szavazok.

    Tisztelt V.kutya!
    Kivételesen egyet tudok érteni mind a két hozzászólásoddal. (2020-02-07 – 07:47 és 2020-02-07 – 08:08) Kis kiegészítéssel.

    A munkásőrséget nem tudom sajnálni, mert maga a rendszer is rossz volt, amit védeni hivatott lett volna. Különben minden igaz, amit leírtál.

    Horthy a mai parlamentben valószínűleg elsírná magát, pedig megedződhetett élete során. Orbán nem cigány, ennek ellenére a régi úri világban nem lehetett volna miniszterelnök. Ehhez a pozícióhoz akkoriban kellett egy rangos származás. Különben jövőre Orbán lesz az a miniszterelnök, aki a legtöbb időt töltötte hivatalában.

    1. A totális igazoltatás, a zsebek kipakoltatása és ruházat átvizsgálás – na ez most is érvényes !!

  7. Nem a ” bölcs majom elve ” miatt, tudok csak most véleményt fogalmazni. A munkásőr-
    ség az MSZMP ökle volt, a NÉPI DEMOKRÁCIA védelmezője. Amikor “megjelent a politikai
    porondon” az 1956-os felkelők vezetői “méltóztatni remegtek!” Sokak között a ma már
    “boldoggá avatott” boldogtalan Mindszenty bíboros, aki az amerikai nagykövetség védelme
    előtt, nem csak jelképesen , az alsópetényi prónay-kastélyban rendezte be (meg) szállását!
    A prónay különítmények 1919 alatt/után-i rémtetteiket itt nem kell bemutatnom ?!
    Tehát: a munkásőrség 1956 utáni megalakulása VÁLASZ VOLT a társadalmi rend
    megdöntésére szervezkedők ellen . Igen a pufajkások eszmei utódai voltak ők is. A pufaj-
    kások a DOLGOZÓ EMBEREKET sohasem bántották , a munkásőrök sem !
    A munkásőrség állományi összetétele , a magyar társadalom tükörképe volt !
    Részletesebben : kétkezi munkások és parasztok, műszaki értelmiségiek, közép- és felső-
    vezetők, fiatalok és idősebbek, férfiak és nők, orvosok és egészségügyiek,.. Mint minden
    nagyobb létszámú szervezetben , ebben is voltak ” heje-huja, dínom-dánom ” mulatságok.
    A pozitív hangulatú közösségekre ez is ÖRÖK JELLEMZŐ, a : mi célból vagyunk ?! és a
    hogyan éljünk ?! kérdésekkel egyetemben.
    A munkásőrség idején nem kellett katasztrófa védelmet fenntartani ,… mindenki tár-
    sadalmi munkában vállalta , – némi munkahelyi engedményekért – de ezt a gensztervál-
    tásra készülők 1983/84-től tudatosan eltörölték, hasonlóan a “rendőri szigor” gúzsbakö-
    tésével együtt ! Hogy mondta Hofi Géza a jogos fegyverhasználatról ? … először célra lő-
    ni majd a levegőbe kettőt ! … aztán döntsék el a ” kákán is csomót keresők ” melyik volt
    előbb !!!
    A munkásőrség a katonasággal és a szovjet katonákkal karöltve , a rendőrséggel
    járőrözve vett részt a társadalmi katasztrófák /károk enyhítésében , a tűzoltókkal közösen.
    Tévedés azt mondani, hogy a ” fegyvereket azonnal átadták “! Az 1960-as évek
    elejétől a fegyvereket “hét pecsét alatti fegyverszobákban “őrizték. Ezeket a fegyverszobá-
    kat foglalta le AZ ÉJSZAK LEPLE ALATT , LEGFELSŐBB POLITIKAI DÖNTÉS SZERINT a
    katonaság ! Ekkor már KÁDÁR JÁNOS nem élt ! De éltek és főúri módon élnek , azok
    az akkori vezetők , akik most MILLIÓS NYUGDÍJAT KAPNAK , az aktívak többmilliós fizut
    havonta !… a fentebb vázolt “nemesi tetteikért “! …. Az ország népének 3/4 része pedig
    hitelből, máról-holnapra él !!! Ezt akartuk/-ták ?! NEM – nem igen ! … A történelem
    nem ismeri a “mi lett volna ha ?” kérdést . …..

    1. Teljes és világos, amit írtál HB !

      Annyit azért szeretnék megjegyezni, hogy “más” volt az 1957-58. közötti Munkásőrség alapfeladata, személyi állománya, és egészen más volt a 80′-as évek Munkásőrsége……
      A 80′-as években már a honvédelmi tervezésekben un. hátországvédelmi feladatok esetleges megoldásában lettek volna alkalmazva, beleértve a feladatokba az objektumok őrzését, a katasztrófa-védelmet, árvízvédelmet, természeti csapások kivédését….
      A személyi állomány ? hát, igen, én is ismertem nem egy “valakit”, aki bizonyos remélt dolgokért lépett be….. no, meg a katonaélet utáni nosztalgiából….
      De vajon ebben a szép, új világunkban nincs ilyesmi ??

      Az a baj, hogy az “igazi” baloldal, ezernyi egymással rivalizáló irányzatra szakadt, (lásd Thürmer Gy. vezette Munkáspárt története), képtelen az egyszerű emberek érdekeinek hatásos védelmére.
      Még most nem látható egyértelműen, de véleményem szerint ez az új szerveződés, bármennyire ártatlannak tűnik, e folyamatot segíti……

      1. Eskü alól a felmentést a Munkásőrség megszűnése jelentette !

        A többi csak moralizálás !

      2. furnan

        2020-02-07 – 10:18

        5*

        Kiegészítésként:
        Kezdet kezdete óta a feladata volt az objektum őrzés , miután nem volt fegyveres testület amely eltudta volna látni ./Gyárak , tanácsok , nyomdák , Pb.-k, stb. …/
        Járványok körbe zárása , tömegkatasutrófák helyszinének bizt.

  8. A Munkásőrségről (hallomásból és olvasmánokból) ennyit tudok.
    1. Mókusőrség volt a gúnyneve.
    2. Valami irtózatosan hányinger egyenruhájuk volt.
    3. A kormány, vagy az Országgyűlélés, vagy mindkettő döntött a jogutód nélküli feloszlatásról, de az időpontról nem. Az 1989. évi négyigenes népsuavazáson az elsöprő többség (94,93 %) az azonnali hatály mellett volksolt.
    4. A hadsereg nem lefoglalta, hanem leltárral együtt átvette és elszállította a fegyvereket.
    5. Ennek ellenére hírek szerint rengeteget lenyúltak. Jórészt eladták gélszláv háborús feleknek, illetve hazai és külföldi gengsztetreknek.
    5. Boross Péter belügyminiszter emiatt szigorította a fegyvertartási és az engedéllyel tartott lőfegyverek tárolási szabályait.
    5. Többet nem is kell, nem is érdemes tudni.

    Admin:

    Azt hiszem ’75 – ben egy közös szovjet – magyar hadgyakorlat záró “tiszti buliján” tolmácskodtam. Már eléggé emelkedett hangulatban az egyik szovjet tiszt megjegyezte: a magyar fegyveres erők legmegbízhatóbb és legütőképesebb formációja a Munkásőrség. Nem két évre behívott “kényszer” sorállomány, hanem önként vállalt, adott esetben évtizedes közös szolgálat kovácsolja őket össze.

  9. Egy hatonát és egy rendőrt holtig köt az esküje, ezért nem nyudgíjba, hanem nyugállományba vonulnak. A mókusőrsáéget jogutód és , “érdemei” elismerése nélkül oszlatták fel, ezért esküjkük nem csak érvénytelenné, hanem eleve illegitimmé is nyilváníttatott.

    1. Mint amikor egy katonát, rendőrt fölöttébb sűlyos böszmeségért leszerelésre és teljes rangvesztéses lefokozásra ítélnek.

  10. Hábé!
    Az az igaz,amit írtál,a többi csak hablatyol,köztük V.kutya is!Aki belülről ismerte a munkásőrséget,azok munkáját,akkor nem hablatyolna itt egyik sem!Az unokahúgom,meg a férje munkásőrök voltak(ma már nem él egyik sem!)a férj kőműves,a húgom pedig boltban dolgozott.Jómagam pedig vettem részt a munkásőrség által szervezett önvédelmi,és vegyi kiképzésen.Semmi olyan nem volt ,ami akkor meg,és kivetendő lett volna!Persze,a vezetőség,meg az akkori párt(már a rendszerváltás-beli!) funkcik a megalkuvás mellett döntöttek,és sunyi módon lefegyverezték a munkásőrséget!Ez amolyan belső,vezetőség árulása volt,ugyanúgy,mint a pártban!Amit tapasztaltam akkor,az az volt,hogy a sor-munkásőrök között hatalmas volt a felháborodás,mert amit azért az itt hozzászólóknak tudni kellene,hogy a felkészültsége a munkásőrségnek mind hadászatilag,mind politikailag jobb volt ,mint a sorozott honvédségnek,és ha akkor korrekt vezetőik lettek volna ,akkor nincs rendszerváltás!Persze akkor (is) a fejétől bűzlött a hal.
    Gondoljunk csak bele,hogy milyen nagy volt a pálfordulás,és nyalás a kapitalizmus felé,hogy felszámolták a honvédséget,a Scud-rakétákat a tv nyilvánosság előtt robbantották fel,nyugállományba küldték a MIG-eket,a még ma is korszerűnek mondható harckocsi állományt,és most hadoválnak arról,hogy korszerű hadsereget kell felállítani!Ki az a marha,aki ma kevés lóvéért,harcba menne az Orbán-féle kapitalizmusért?!

    1. “Felesküdtek arra, hogy megvédik azt, amit az apám, és én, ez a két korosztály felépített!”

      Te hol voltál ?
      Szavazi?
      Neked ugyan úgy kutya kötelességed lett volna a saját munkátok gyümölcsét megvédeni !

      1. Például kőbaltával. Mert ugye, ha Kurely úr, bocsánat Kárpáti elvtárs (5 gyermekes munkáscsaládból) simán segített a gyarmatosítóknak a Munkásőrség lefegyverzésében, ugyan V.kutya mit is tehetett volna. A világon mindenütt a honvédelmi és karhatalmi szervek feladata a rendszer és a társadalmi rend fenntartásának védelme. Az is nyilvánvaló, hogy nem a mezei munkásőrnek, hanem a vezetőiknek kellett volna gondoskodni a rendszer védelmének szervezéséről, és irányításáról. Ismertem néhány munkásőrt, akik megtartották a fegyvereiket, és csak parancsra vártak. Az árulók nem szoktak parancsot osztogatni a cserben hagyottaknak. Azok voltak az árulók, akik kezdetektől fogvak azok is voltak, csak jól álcázva. Ha parlamentben és az MSZMP központi bizottságában, és a legfontosabb szervezetekben átlagban nem 30 %-ban, vagy még kevesebben ültek volna magyarok, ez nem következett volna be.
        És most V.kutyát idézem: „Ha már szóba hoztam a hortistákat:
        Fideszeskéimnek mondom, ha ma Horthy belépne a parlamentbe, azonnal lenne két kérdése:
        1. Mit keres ez a cigány a Parlamentben?
        2. Mit keres ez a sok zsidó a Parlamentben?
        Azonnal kizavartatná őket, és máris megszűnt a fidesz, emeszpé, meg a többi retyerutya!
        Nekem ma semmi bajom nem lenne Horthyval, lennék nyugdíjas gépész, európai nyugdíjjal.”

        – és itt van a lényeg elásva, ezért történhetett meg, ami megtörtént. Igaz, hogy a talajt a kiegyezés készítette elő számukra, de a Rákosi rendszer, de még inkább a kádári nyitotta meg előttük a kaput a gyarmatosításra. Minden kulcspozíciót letaroltak, minden fontos hely nagy részét betöltötték, gyakorlatilag irányították a társadalom minden szegmensét. Kádár pedig csak a mutató ujját billegette, mire rájött már késő volt, meghalt, talán gyorsabban is, mint az várható lett volna.
        Ma pedig csak egy kis provincia vagyunk a nagy cionista gyarmatvilágban.

        Annyit azért hozzátennék, hogy a Horthy rendszer parlamentben ülő szocdem pártja is zsidó párt volt. Már akkor a birtokok jelentős része, a gyáripar, a pénzügyi területek, az oktatás, a kultúra, az egészségügy, az egyházak ( már az ókortól),stb. a kezükben voltak. A magyarnak titulált uralkodó osztály nagy részét már Istvántól kezdve idegenek alkották. Gondoljunk csak a grófi származású Esterházy Péterre a nagy magyar gyűlölőre. Vagy a nagy „magyar” vörös forradalmárokra 19-ben, Rákosi Zsidó királyságára,stb., stb.
        Viszont az is tény, hogy a 48-49-es Szabadságharc tábornokai sem voltak zömében magyarok, és mégis életüket adták az ügyért. Mint ahogy Haynau nem volt sem magyar, sem német. Bár ezt az osztrák császári házról is el lehetne mondani.
        Nem is értem miért csodálkoznak egyesek, hogy a szoc. rendszer csődöt mondott és könnyedén megdöntötték. Ma már pedig az emberi társadalom teljességében mutatja a csőd jeleit. Már nem az a kérdés, lesz-e még szocializmus, hanem az, lesz-e emberiség, vagy csak megsemmisítő FEMA táborok, amíg csak egy élő goj is marad. Orbán még nem tudja, ők is oda fognak kerülni. Az áruló népcsoportok , és árulók arra a sorsra jutnak mint a Drégely várát eláruló Piger varga. A győztes a szemetet is előbb-utóbb eltakarítja az útból.
        Láthatatlan ellenség nincs, csak elhallgatott és észre nem vett.
        Mert hogyan is épül fel egy független nemzetállam – család, nemzetség, törzs, nemzet. Hát ez az ami ma már csak álom.

  11. ” Egy hatonát és egy rendőrt holtig köt az esküje….”

    Ezt csak gondolod, ugye ? Akkor jó, mert nem így van !

    A Bv-s is holtig köti ? Meg a tűzoltót is ? És a halőrt ?

    Na, ne menjünk bele ebbe az eskü dologba, mert hazánkban jogilag nem szabályozott, még most is van aki esküjében Istenre is esküszik !

    1. ehnaton
      2020-02-07 – 18:18

      Véleményed tipikus példája és bizonyítéka a mai erkölcsi romlásnak.
      Az eskü az eskü! -elsősorban magad előtt, másodsorban mások előtt.
      Felmentés nem adható, mert felmentést csak az eskütevő tehetne saját magának, de azt talán még Te is be tudod látni, hogy ez a teljes erkölcsi és akaratbeli megsemmisülést jelenti az esküt tevőnek, illetve az eskü alól feloldónak, aki ugyebár egy és ugyan az a személy. Remélem érted…

      1. Rosi Nante .

        2020-02-07 – 21:38

        Hivatkozva a fentebb leírtakra az esküszegés vádja nem állja meg !
        Az esküt szem elött tartva lett szemlesütve , morogva a békés megadás .
        Gondolj bele ha bárminemü fegyveres konfliktus alakul ki a sok megvezetett ember hova áll ?
        A kérdés költői nyilván a mézesmadzag a beigért bécsi kávézó mellé .
        Következmény ….

        1. petymeg
          2020-02-07 – 22:06

          T. petymeg!
          Ne vedd zokon, de most tévedsz! Azért tévedsz, mert nem vagy tisztában az eskü fogalmával és tartalmával. Az eskü pont attól eskü, és nem fogadalom(!), hogy ne lehessen minden mondva csinált ok miatt felrúgni. Az eskü, az eskü! Aki esküt tesz, annak ahhoz kell tartania magát tűzön vízen keresztül, minden külső körülmény figyelmen kívül hagyása mellett. Fogadalom esetén ez másként is lehet.
          Gondolj csak bele, hogy pl. egy orvosi esküt hogyan lehet semmisnek tekinteni addig, amíg az esküt tevő orvosként működik? -sehogy sem!

          http://www.med.u-szeged.hu/oktatas/orvosdoktori-esku/orvosdoktori-esku

          1. Rosi Nante szerint:

            2020-02-08 – 08:08
            Kérdésedben benne a válasz !
            “egy orvosi esküt hogyan lehet semmisnek tekinteni addig, amíg az esküt tevő orvosként működik? “

  12. A halőrők, biztonsági őrök, és BKV-ellenőrök nem is tesznek esküt, csak akáírnak.

  13. “Ehhez képest a rendszerváltáskor simán átadták a fegyverüket egy gondnoknak, egy kasztrált 45 kilós, kék köpenyes eszdéeszes f.sznak, aki egy papírt mutatott róla, hogy át kell adni a fegyvert nekije.”
    Ha minden így igaz mint ez akkor Te vagy körünkben a legnagyobb mesemondó !
    Az eset úgy tötént , hogy -afelesleges vérontást elkerülendő- parancs jött ;
    A megjelenő írásos parancsal rendelkező a határőrség állományba tartozó személyeknek át kell adni az objektumot .
    ” Ahhoz képest teljes árulás, mert utolsó töltényig védeniük kellett volna a Népköztársaságot, akkor is, ha tudják, hogy ott fognak meghalni.”
    Mondod most , DE az elsők között lettél volna aki feoyvert ellenük !

  14. Tavaly 10-20-án volt a mókusőrség feloszlatásának 30. évforduljóa. Elfelejtődött, érdektelenné vált. A 9 nappal ekőbbi határnyitás és a 3 nappal később fatályba léptetett alkotmánymódosítás jubileumai vitték a prímet.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..