Ki repül(t)?

Demeter Márta: „Ne haragudjon, már a kérdést sem értem”

Nem gondolja, hogy hibázott, hanem továbbra is magabiztosan várja a honvédelmi, illetve a belügyminiszter válaszát az Orbán Flóra hazareptetéséről feltett kérdéseire az LMP-s Demeter Márta. Az ellenzéki párt eddig sem túl népszerű társelnökjelöltjének három nappal a tisztújítás előtt viszont nem jött valami jól az ügy, ahogy a lassan abszurddráma-szereplővé váló LMP-nek sem. A ciprusi repüléssel kapcsolatban mindenesetre vannak kérdőjelek.

Tovább rontott pártbeli helyzetén az LMP-ben egyébként sem igazán szívelt Demeter Márta azután, hogy a nem kormánypárti sajtó – köztük a hvg.hu is – kedden kiszúrta és szemlézte a honvédelmi és a belügyminiszternek címzett, kérdésekbe fogalmazott állításait, miszerint a Magyar Honvédség egyik „nemkormánygépként” elhíresült Airbus 319-esén kiképző repülés keretében hozták haza a hónap elején Pafoszról Orbán Flórát, Orbán Viktor 14 éves lányát. A cikkek megjelenése után egy órával a Kormányzati Tájékoztatási Központ fake newsnak és aljas rágalomnak nevezte az állítást, az ugyanonnan vezérelt Origo nem sokkal később pedig egy komplexebb cáfolattal is előállt: eszerint az említett Pafosz–Budapest-utat a honvédségi Airbusszal megtevő Orbán Flóra nem a miniszterelnök lánya, hanem a ciprusi békefenntartó misszióból családostul hazatérő Orbán L. nevű százados kétéves lánya volt, aki a százados feleségével együtt kapott parancsnoki engedélyt, hogy a misszió tagjaival repüljön Budapestre.

© Facebook / Demeter Márta

Nem sokkal később a Honvédelmi Minisztérium is kiadta az Origóéval megegyező cáfolatát, az eredeti állításokat is átvevő orgánumok értelemszerűen frissítették a cikkeiket, a kormánypárti sajtóban pedig útjára indult az elkerülhetetlen: lám, így működik az ellenzék, és az „ellenzéki” sajtó álhírterjesztése.

A történtek után a Demeter kérdéseit elsőként feldolgozó, így az „Orbán lány repüléséről” elsőként hírt adó azonnali.hu miniinterjút készített a képviselővel, amelyben arra is rákérdeztek: hányas volt matekból az LMP képviselője, hogy nem számolta ki az utazó lány életkorát, és arra is, hogy a történtek után alkalmasnak tartja-e még magát az LMP társelnöki posztjára – amelyről történetesen szombaton szavaz majd az LMP részleges, Szél Bernadett lemondása miatt összehívott tisztújító kongresszusa. (Erről, illetve Demeter esélyeiről ebben a cikkünkben írtunk részletesen.)

Az azonnali.hu kérdései azért is meglepőek, mert a lap egyik tulajdonosa az LMP-s Ungár Péter, aki – ahogy az említett cikkünkben is írtuk – pár nappal korábbi írásában éppen arról győzködte az LMP-tagságát, hogy fatális hiba lenne, ha nem szavaznák meg szombaton társelnöknek Demeter Mártát.

© Reviczky Zsolt

A történtek után páton belüli forrásaink szerint ugyanakkor még nehezebb a társelnökjelölt helyzete, mint korábban, bár a „benézett” repülőztetéssel állításuk szerint Demeternek nemcsak a saját, hanem az LMP, sőt az ellenzéki sajtó hitelét is sikerült (tovább) rombolnia.

„Most már tényleg nagyon nehéz cáfolnunk, hogy nem szerződtünk le a kortárs abszurd nagyjaival, Tasnádi Istvánnal vagy Pintér Bélával, és nem ők írják az LMP-ben zajló eseményeket – utalt a pártban-párt körül szinte folyamatos botrányokra, kínos esetekre egy képviselő, aki állítása szerint már a cáfolatok előtt, Demeter benyújtott kérdéseit látva fogta a fejét, a politikus ugyanis azzal kérte számon az utazást a minisztereken, hogy „Pafosz szigetéről” hozták haza Orbán Flórát, miközben Pafosz nem egy sziget, hanem Ciprus egyik nagyvárosa.

Az LMP frakciójában információink szerint kedden szerették volna rávenni Demeter Mártát, hogy adjon ki egy elnézést kérő közleményt a történtek miatt, de ő erre nem volt hajlandó.

A képviselő a hvg.hu megkeresésére is magabiztosnak tűnt: bár arra többszöri kérdésünkre sem válaszolt, hogy az általa megtekintett iratokban volt-e Orbán Flóra neve mellett születési évszám, amely felett esetleg elsiklott, tehát hibázhatott-e, azt többször is megismételte: az iratbetekintésen látottak alapján nem véletlenül úgy adta be a kérdést, ahogy (Nem tartja aggályosnak, hogy a Magyar Honvédség Airbus repülőgépe kiképző repülés keretében szállíthatja a miniszterelnök lányát?), illetve: nem az Origóból vagy egy minisztériumi közleményből szeretne választ a kérdéseire, hanem az érintettektől – a belügy-, illetve a honvédelmi minisztertől – várja továbbra is a hivatalos verziót. Vagyis: ha valóban nem a miniszterelnök lánya utazott haza Pafoszból, akkor ezt igazolja valamilyen módon a HM, vagy az utazást engedélyező Összhaderőnemi Parancsnokság (ÖHP) parancsnoka tegye nyilvánossá az ezzel kapcsolatos iratokat.

A kérdésre, hogy a történtek befolyásolják-e szerinte a megválasztási esélyeit a szombati tisztújításon, Demeter Márta azt mondta:

„Ne haragudjon, de már a kérdést sem értem”.

Bár a párton belüli vélemények legtöbbje szerint a kínos helyzet elkerülésére a képviselőnek kellett volna bizonyítania, hogy valóban a miniszterelnök lánya utazott az Airbuson, mielőtt feltette a kérdést, azért akadnak, akik Demeter Márta igazában hisznek, szerintük a kormány illetve a „lakájmédia” villámgyorsan előhúzott egy fiktív történetet egy fiktív századossal, tudván, hogy nemzetbiztonsági okokra hivatkozva sosem kell majd kiadnia a bizonyítékot, hogy utazott-e valóban kétéves Orbán Flóra a repülőn. Emlékezetes, a honvédelmi minisztérium pár napja szintén arra hivatkozva tagadta meg a hvg.hu-nak a „nemkormánygéppel” kapcsolatos adatok kiadását, hogy az a honvédség működésére vonatkozó információ lévén nem nyilvános.

© MTI / Újvári Sándor

A pafoszi úttal kapcsolatban egyébként az utaslistán túl is vannak kérdőjelek: nem világos például, hogy miért a híres üdülőváros, Pafosz repteréről indult az Airbus Budapestre, amikor a ciprusi magyar misszió tagjai három helyőrségben állomásoznak: Nicosiában, Famagustában, illetve Athienou-ban, amelyek közül mindhárom több száz kilométernyire van Pafosztól, míg a főváros, Nicosia reptere csak néhány kilométernyire.

Mindeközben a Fidesz-frakció felszólította Demeter Mártát, hogy azonnal távozzon a magyar Országgyűlésből. A kormánypárt szerint ugyanis az LMP-s képviselő nem nyilvános adatok közzétételével megszegte képviselői esküjét, és alaptalanul megrágalmazott ártatlan embereket, emiatt a polgári jogi és a büntetőjogi felelősség egyaránt felmerül. – Amennyiben a képviselő nem távozik az Országgyűlésből, felszólítjuk az LMP-t, hívja vissza a rendészeti bizottság alelnöki székéből, illetve tagjai sorából alkalmatlanság miatt – mondta Kocsis Máté, a Fidesz frakcióvezetője.        (HVG)

A balrad.ru kommentje a “KUNYERA” után!

Kérjük, anyagilag támogassa  a Bal-Rad-ot! – a piktogrammra kattintva Pay-Pal-on

PayPal - The safer, easier way to pay online!

vagy közvetlen postai úton:

Szabó Péter 

2747 Törtel,

Petőfi-ut. 12.

A beérkező adományokról olvasóinkat a “Köszönjük”– rovatban tájékoztatjuk!

Ha tetszett ez a cikk, ha egyetértesz a balrad.ru-val, oszd meg Facebookon, Twitteren, VKontakton – meg ahol csak lehetőséged van rá!

Bal-Rad komm: A politikai karrierért BÁRMIT?

LMP társelnöknek lenni manapság egyet jelent a döbrögista hordához kötődéssel! Ha a társelnökaspiráns “idegen test” a NER – ben, hát megnézheti magát! De ez legyen a NER, Ungár, és Demeter Márta gondja.

NEM GONDOLNÁNK Demeter Mártáról, hogy egy “zicherbiztos” információra ráugorva felületesen néz át dolgokat, majd hirtelen “féjknyúzt” gyárt belőle. Az viszont ELKÉPZELHETŐ, hogy beültették a hintába.

Mindenesetre annyira hülye nem lehet, hogy az utaslistán nem tűnik fel neki az Orbán L. honvéd szds. – Orbánné “X”. – és Orbán Flóra ESETLEGES családi kötődés.

Ám az is elképzelhető, hogy Demeter verziója SZÁNDÉKOS DEZINFORMÁCIÓN alapul, ami megintcsak “megér(ne) egy misét”! (Arról nem is szólva, hogy a “NAGY Flóra” sztori bőven belefér Döbrögisztán mindennapi történéseibe, amire SZINTE MINDENKI CSAK LEGYINT! Mint NEM SZOKATLAN jelenségre!)

Az biztos, hogy a horda ellentámadásba lendült. Egy egyszerű és kézzel fogható bizonyítás helyett elkezdenek görgetni egy aprócska hólabdát – dombnak fölfelé. Demeter Mártát bizonyítási kényszerbe hozva.

“…kedden szerették volna rávenni Demeter Mártát, hogy adjon ki egy elnézést kérő közleményt a történtek miatt, de ő erre nem volt hajlandó. A képviselő a hvg.hu megkeresésére is magabiztosnak tűnt: bár arra többszöri kérdésünkre sem válaszolt, hogy az általa megtekintett iratokban volt-e Orbán Flóra neve mellett születési évszám, amely felett esetleg elsiklott, tehát hibázhatott-e, azt többször is megismételte: az iratbetekintésen látottak alapján nem véletlenül úgy adta be a kérdést…”

Csupán az a kérdés, hogy VALÓDI – EREDETI – DOKUMENTUMOKAT adtak eléje BETEKINTÉSRE, vagy valami “beetető” – ÉS NEM MÁSOLHATÓ – hülyeséget.

Reméljük, hogy Demeter Mártának JÓ OKA VAN A MAGABIZTOSSÁGRA! Lehet viszont olyan gyanúnk, hogy ez a magabiztosság el lesz takarítva!

“Ki repül(t)?” bejegyzéshez 3 hozzászólás

  1. Tovább elemezve a hírt, az is simán elképzelhető, hogy a lány és az anyja nem a missziós katonákkal jöttek haza, hanem még nyáron. Orbán L. ugyanis egyéves külszolgálatra ment (egy-egy missziós csoport csak fél évig van kint).
    “A HM azt írta, hogy a miniszterelnök vezetéknevével egyező nevű tiszt egyéves külszolgálaton tartózkodott Cipruson. Ez idő alatt – a százados saját költségén – a felesége és a miniszterelnök egyik lányával azonos nevű kislánya is kint tartózkodott – jelezték, hozzátéve: ez a jogszabályi előírásoknak megfelel, mivel saját költségén bármely katona kiviheti a családját külszolgálatra a szabályzók betartása mellett.”
    Illetve:
    ” A nyár folyamán Cipruson szolgálatot teljesítő Orbán L. századost látogatta meg családja, felesége és a kétéves kislánya.”
    http://www.haon.hu/origo-nem-a-kormanyfo-hanem-egy-szazados-lanya-utazott-haza-ciprusrol-katonai-repulovel/4019853
    Ha így van, az magyarázza, hogy a Csini miért nem látta Orbán L. szds. nevét a listán. Azt is érthetővé teszi, hogy miért Pafoszból jött a gép (a család nyilván nem a bázison tartózkodott). Korábban utaltam rá, hogy ezeket a madarakat néha civilek is igénybe vehetik, ez ebben a formában szabályos lehetett, ha a kiképzőút eredeti célja is az a repülőtér volt, ahol felvették őket (ebben az esetben nyilván az utasoknak kellett alkalmazkodni). Orbán repülőgépes húzásai július közepe táján kerültek jobb megvilágításba, amikor a sírásókkal Izraelbe zarándokolt, a Fidesz testvérpártjához. A Csini valamikor ezután kaphatott ötletet arra nézve (akár saját magától, akár mástól), hogy a lehetőségeit kihasználva nézzen utána a 604-es és 605-ös lajstromszámú gépek hozzáférhető adatainak. Itt ütközhetett egy nyár végi vagy kora őszi kiképzőrepülés utaslistájába, amiből azt a következtetést vonta le (még frissek voltak a Vajdával kapcsolatos élmények), hogy a “kiccsalád” egyik tagja is a gépen utazott. Ráharapott. Csakhogy hibát követett el, mert azonosíthatóan tette közzé az egyik utas nevét. Így a HM a lány apjának keresztnevét ugyan nem osztotta meg a nyilvánossággal, de azt igen, hogy személyében egy Orbán vezetéknevű, abban az időben Cipruson szolgáló tisztről van szó, amivel a Csini feltevését cáfolta, ugyanakkor a támadást ellene fordította.
    Csapda vagy saját ötlet? Első ránézésre talán saját ötlet, de ha megnézzük a Csini életrajzát, amit múltkor “senki” linkelt be (köszönet), ott láthatjuk a jövőre vonatkozó terveit. Ez a nő veszélyessé is válhatna bizonyos körökre, bár most még ő is szinte csak egy “senki”. Így a beugratás sem teljességgel kizárható lehetőség.

    1. Mivel a Csini szeptember közepén tekintett bele az iratokba, a fenti valószínűleg helytálló is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..