Legnagyobb nemzeti ünnepünk meggyalázására készül a horda!

Riadót fújt a horda: totális mozgósításba kezdtek

A jelek szerint minden követ megmozgatnak Jász-Nagykun-Szolnok megyében is, hogy fideszes hívószóra haptákba vágják magukat a kormánypárti választók.

A szerkesztőségünkhöz eljuttatott levélből kiderül, hogy Boldog István, a körzet fideszes országgyűlési képviselője is riadót fújt. A politikus politikai ügyekkel foglalkozó munkatársa levelet küldött szét a környék polgármestereinek, önkormányzatainak és a helyi csoportelnököknek, hogy arra buzdítsa őket, toborozzák össze az embereket, mert nagy feladat vár rájuk március 15-én, részt kellene venniük a békemeneten.

Képtalálat a következőre: „Birkamenet”

A levélben felidézik, hogy az esemény „a kampány minden eddiginél fontosabb összejövetele lesz április 8-át, a választás napját megelőzően”. „Ez az utolsó tömegrendezvényünk választás előtt, ezért mozgósítsatok minden barátot és szimpatizánst a választókerületben!” – teszik hozzá.

Arra buzdítanak, hogy csatlakozzanak a címzettek a békemenethez, és a fideszes kampányszlogent előhúzva azt írják, a részvétellel „mutassuk meg az ellenzéknek, hogy Nekünk Magyarország az első!”

A levélben arra is kérik a szimpatizánsaikat, hogy szervezzék meg „csapataikat” és küldjék el Boldog István munkatársának, hány fővel vesznek részt a budapesti eseményen.

Az érintetteknek csupán négy napjuk lesz visszajelezni, sikerült-e a toborzás. Mindenesetre kíváncsian várjuk, hogy a környék polgármesterei mozgósításba kezdenek-e a Facebookon, ahogy arra már nem is egy példát találtunk.
(mno)

Bal-Rad komm: Nem csak a Jászkunság hordafanjait riadóztatják! Országos mozgósítás van! Észvesztett rohangálás zajlik. Erdély, Délvidék magyarsága IS riasztva! Buszok százait kötik le. Aki él és mozog! – szervezkedik. A minden birkamenetek legnagyobbikának az összeterelése zajlik.

Legnagyobb nemzeti ünnepünkön soha nem látott hordadúlásra készülnek. Narancssárgába akarják borítani március 15-én Youdapestet.

A gyalázat napjává alakítják át március 15-ét!

 

 

 

Ha tetszett ez a cikk, ha egyetértesz a balrad.ru-val, oszd meg Facebookon, Twitteren, VKontakton

 

Kérjük, anyagilag támogassa  a Bal-Rad-ot! – a piktogrammra kattintva Pay-Pal-on

PayPal - The safer, easier way to pay online!

 

vagy közvetlen postai úton:

Szabó Péter 

2747 Törtel,

Petőfi-ut. 12.

A beérkező adományokról olvasóinkat a “Köszönjük”– rovatban tájékoztatjuk!

 

 

 

“Legnagyobb nemzeti ünnepünk meggyalázására készül a horda!” bejegyzéshez 40 hozzászólás

  1. “…mutassuk meg az ellenzéknek, hogy Nekünk Magyarország az első!”
    El is hiszem, hogy nekik fontos Magyarország, mert már a nevükre íratták. Április 8-án üzenjük meg nekik, hogy visszavesszük.

  2. Március 15 illuminátus jakibinus ünnep.A Habsburgok megdöntése volt a cél.
    A szerb Petrovics Alexander jakobinus propagandista volt.
    Kossuth Lajos szabadkömüves késöbb részvett észak-amerikában az észak dél hábruban.
    Ma Kossuth az egyesült europai államokért harcolna.

    Ezt most pártatlanul objektiven.
    Mindenki döntse el márc 15- én mit ünnepel?

    Mi a tavasz kezdetét ünnepeljük Hévizen egy jo kávé és egy finom fagyi elfogyasztásával lehetöleg napfürdöben.

    Politika mentes szép március 15 kivánunk mindenkinek. Sétálj egy jot a családdal.

  3. Igor, tudom, hogy nem kedveled március 15-ét a mi Alexander Petrovics nevű szabadságharcosunk okán, mivel az ő vesztéhez nagyban hozzájárult Miksa cár, és ez örök foltot hagyott a magyarok lelkében.
    Ez az ünnep nagyon nem kósher az orosz propagandistáknak, ezt elfogadom.
    De én, mint több 10 millió magyar, közép-európai polgár vagyok, és nem szándékozom ennél keletebbre költözni pláne nem úgy, hogy közben nem mozdulok a helyemről, érted, ugye?
    A magyarság szent ünnepe, az is marad, és nem 2-3 emberről szólt, nagyon úgy tudom, hogy nem.
    Táncsis mi (vagy ki) volt? Hogyan jött létre a Munkások Újsága? http://muon.hu/
    Miként tanulták meg tisztelni a “rebellis magyarokat”, és miként reszkettek és voltak sápadtak a bécsi uraságok?
    Ma miért nem sápadnak el orbánt látva és hallva, miért törnek ki inkább hangos kacagásba?
    Ez a megkurvult mai, maradék országunk meg sem érdemli, hogy a fent nevezett szerb poétával egy napon emlegessék!
    Tudtam, hogy előre betáraztok Kossuthból is, nemsokára jönni fog az ellopott árvaszéki lóvé, már be van készítve a nyilas testvéreknél (idő kell ám a lassú munkához).

    1. Irásommal azt szeretem volna javalani,hogy márc 15 teljen békében napsutésben családikörben.
      Azt másnap lehet mindig ugyan ugy.

    2. Pláne úgy, hogy felvidéki nem szerb. Apja, Petrovics Kálmán Kartalon született 1791-ben aki felvidéki származású. Necpál-ból való a család, Túróc vármegyéből. Apuka is Magyarnak vallotta már magát. Anyai származása Hrúz. Hrúz Mária családja szintén Necpálból származik. Evangélikusok voltak, mint a szlovákok. A szerbek ortodoxok. De ettől az igor féle trolloktól nem is számít az ember korrektségre, pontosságra. Amikor teleszórja az ócska ezerszer megnézett videóit mint valami új dolgot, hazudozik magáról mindenfélét, kiadja magát hol németnek, hol orosznak, hol hírszerzőnek, hol rákos betegnek vagy svájcinak. Kár az ilyenekre időt pazarolni. Én mostanában politika mentesen töltöm a napjaimat, elnézegetem mi folyik itt a balradon is, elkezdődött a választási őrület, a sok marhaságra már szavak sincsenek, néha eljövök olvasgatni, szórakozok jókat és megyek tovább. Majd eltelik már ez a pár hét, utána minden visszatér a régi kerékvágásba. Felesleges higgadt reális elemzést gondolatokat leírni. Minek? Kiknek? A gondolkodók úgyis látják a dolgokat, a többiek meg elcsubotkáznak, igor féle marhaságokat olvasgatnak nyálcsorgatva, álmodoznak és majd egyszer rájönnek, hogy mi volt a felesleges és mi nem. 🙂 Addig is jó gőzleeresztést, szellemi maszturbálást kívánok mindenkinek, szép tavaszt, sok vidám percet mindenkinek a szerettei körében és ne vegye senki komolyan ezeket a nagy demokratikus marhaságokat, úgysem mi vagy az itt olvasók döntenek a végeredményről. Kár felidegesíteni magát az embernek hülyeségekkel és agyalni a semmin, marni a másikat, mikor ezek mind nem változtatnak semmit a realitásokon. 🙂 Kellemes húsvétot, majd benézek április 10-e körül, kivéve ha ez a barom valami nagy pontatlanságot ír trollkodása közben. 😉

  4. Irántad való tiszteletből végigolvastam a bejegyzésed, aminek leglényegesebb kulcsszava a pontos helyen és időben elhelyezett “demokratikus marhaság” – mert most már ez a tét, igazából nincs is már mit felszámolnia a fidesznek. Még pár százaléknyi demokrácia maradt, például az, hogy nem jön értem a kekizöld urh-s kocsi választások napján, hanem én döntöm el, hogy megyek-e, és főleg, hogy kire voksolok.
    Muszáj volt egy szép, tartalmas kommentet kerekítened, hogy elhelyezd benne ezt a kis szurit, mert ma a demokráciát tovább démonizálni kutyahazafias kötelessége minden magyarnak, ugye?
    Elmondok egy titkot:
    Semmi baj a demokráciával!
    A demokráciában élő emberekkel annál több baj van!
    A demokrácia nem magától kurvult meg, mint ahogy az ország sem.
    A szocializmussal sem voltak bajok, egész véletlenül ugyanazon személyek alkották, mint az azt követő demokráciát.
    De nekünk egyik sem volt jó, vajon miért is?
    Én ki merem jelenteni: nincs semmi baj a demokráciával, hanem az őt tartalmazó halmazzal van a baj – nem mondhatja a rész az egésznek, hogy én vagyok az egész – szoktam itt is idézni.
    Márpedig a demokrácia az embertömegek alkotta valami, belőlünk van, és nem a demokrácia tartalmaz minket, embereket, magyarokat.
    Ez talán így nem túl bonyolult eszmefuttatás.

    1. Először is Realistának +1 !
      Másodszor V-kutyának : a demokrácia csak a józan észen alapulhat, aki érzelmi alapon, dühből közelíti meg a dolgokat, az nem demokrata. A többség akaratának teljesülése nem azt jelenti, hogy a kisebbség nem kapja meg azokat a dolgokat, amit szeretne ( magának persze és nem a többség ellenébe). Ha kilencen megszavazzuk, hogy megesszük a tizediket, az még diktatórikus kannibalizmus és nem demokrácia.
      És mivel az ésszerűség hiányzik – nem mint jelszó vagy melldöngetés, hanem mint tudatossági szint – eddig csakis a szavak szintjén volt bármely rendszer demokratikus.
      És ha már a demokráciánál tartunk, vajon a proletár diktatúra propagandája, a káosz és a jogbizonytalanság ( Gyurcsány, Karácsony … ) szörnyetegeinek való tapsikolás vagy félmillió békemenetes ember lebirkázása ezen a honlapon, az vajon egy valódi demokratikus kibontakozás alapjait célozza ?

      Admin:

      Már elnézést hogy belepofázok. DE HOL VAN AZ A TÖBBSÉG?

      Jah! Hogy arra a 70 százalékra gondolsz, akik nem is szavaztak vagy nem a hordára? Aki pedig El Qrot meg ezt a Karácsonyt “proeltárdiktátornak” nevezi, hát annak a helye valóban ott van a birkamenetben!

      1. Admin, úgy látom az olvasás és értelmezés nem igazán megy már. Itt a mondat és a magyarázat.
        “És ha már a demokráciánál tartunk, vajon a proletár diktatúra propagandája, a káosz és a jogbizonytalanság ( Gyurcsány, Karácsony … ) szörnyetegeinek való tapsikolás vagy félmillió békemenetes ember lebirkázása ezen a honlapon, az vajon egy valódi demokratikus kibontakozás alapjait célozza ?”
        Először is, leírtam de nem értetted, a valódi demokrácia nem bolsevizmust jelent. Nem a többség uralmát a kisebbség fölött, hanem vezetés és szolgálat minden ember érdekében.
        Másodszor, a mondat három mellérendelő részből áll, három gondolattal.
        A proletárdiktatúrát ti propagáljátok. Nem emlékszek olyan esetre, hogy ezeket a hozzászólásokat Te személy szerint helytelenítőleg kommentelted volna.
        Gyurcsány puccsista, karrierista diktátor, milliárdos, tőkés, eljátssza ugyan a baloldalit, de hát ezt csak a menthetetlen hülyék szopják be. Karácsony dettó, csak milliárdok nélkül. Diktátori hajlamuk egyáltalán nem proletár, mégis az Orbán gyűlöleted miatt szinte mindennek tapsikolsz, amit ők felböfögnek.
        Köszi, hogy megismételted a birka jelzőt a félmillióval kapcsolatban, akik kifejezték az utcán is politikai véleményüket. És hol itt a többség ? Hát az összes többi senkiházi évek alatt is ennek a töredékét tudta utcára szólítani. Ha meg az egyéb apolitikus sokaságot nem érdekli a saját jövője, akkor önként mondanak le annak alakításáról, tehát csak a politizáló többség jóindulatára vannak bízva, hogy az ő érdekeiket is figyelembe vegyék, vagyis azok valódi demokrataként fognak viselkedni.

        1. A demokrácia nem csak marhaság de a legnagyobb bla-bla. Demokrácia Athénban volt i.e. IV. században, Periklész idején. Azóta az emberiség átbukdácsolt több állam- és kormányformán és a háttérhatalom rájött, hogy a legjobban a demokrácia hangzik. Azt súgja a füledbe, hogy te dönthetsz a sorsodról, jogod van beleszólni az ország ügyeinek intézésébe, de csak “közvetett” módon, a választott képviselők útján. A választott képviselőkről pedig tudjuk, hogy a választások másnapján már a saját zsebüket tömik és kiszolgálják a nem is olyan rejtélyes hatalmat, amely a fél világot, az ún. Nyugatot irányítja. A demokrácia olyan mint a hétfejű sárkány. Hét fej, egy test. Több párt, ugyanaz a végeredmény. Az emberiségnek minden adva van a nyugodt, békés élethez, ahhoz, hogy mindenkinek legyen fedél a feje felett, megfelelő életszinvonala, művelődhessen, stb. A valóságban egy szűk réteg gazdagodik, a többség vegetál, mindennap harcba indul a megélhetésért és hallgatja a napi agymosást a “legfontosabb problémákról” és azok megoldásának lehetőségeiről. A demokráciában az emberek biorobotok. Hülyék, a minden oldalról érkező mindennapos befolyásolás miatt zavarodottak ezért a túlélés vált számukra a legfontosabbá és elhiszik, hogy a választásoknak van jelentősége. Csak egy példa. Orbán a migráns ellenességével nem a magyarság, hanem a nem túl hosszú idő múlva ide betelepülők érdekeit védi. Mert egy idő múlva mi leszünk migránsok a saját hazánkban. A választás egyedül arról dönt, hogy személy szerint kik tehetnek zsebre hatalmas pénzeket, szereznek hatalmas vagyont. A tevékenységük célja ugyanaz, amit az irányító hatalom megszab a számukra. Nem véletlen, hogy Spengler a Nyugat alkonyában a következő államberendezkedésnek a monarchiát javasolta.

      2. Épp fentebb idézett Gyurcsány mondta találóan:
        Demokráciában élni annyit jelent, hogy NEM FÉLNI.
        Ilyen egyszerű.

        1. T. V. Kutya. “Demokratának lenni annyit tesz, mint nem félni.” Mondta Bibó István.
          Gyurcsány, ez a szemkilövető féreg már rég a börtönben kellene, hogy rohadjon.

          1. Igen, ott a helye. A többi “kommunistával” együtt: Orbán, Semjén, Kövér, Kósa, Pintér, és úgy általában az egész mai vezérkar. Mindenki, akinek valaha vörös tagkönyve volt, és most a kereszt nevében papol.

    2. kutya bárkire szavazhatsz, mert Putyin szerint az győz aki a választási programot a kezében tartja a számítógépen. Mint vásárhelyen. Orbán zseniálisan csinálta ezt. Szavazhatsz akire csak akarsz, de a számitógép pontosan azt az eredményt fogja kihozni amit belé programoztak.

  5. Kovácsnak, és Realista kartásnak és a többi nemzettestvérnek és egyéb műszaki alakulat tagjainak! Akik nagyon ráérnek a nap minden szakában vajon miért is ? (A demokrácia a törvény diktatúrája) maguk mint fő okosok, és majdnem valakik szerint ki fogalmazta meg e jeles mondatot?Lehetőleg ne vetítsenek mert azt egy hentes is tud? Tudják a legnagyobb baj az emberi gyarlósággal van, mely szinte mindig felülkerekedik a még az élhető rendszereken is,példa rá?Kadhafi,nem pártolom, és nem is itélem el csak meg kell nézni hogy hogy éltek az Ő rendszerében az emberkék, és hogy élnek most? Aki valamit teni akart a népéért, és tett, is azt mindig el kellet kapni, nemde vitéz urak?De talán majd a mesterséges inteligencia orvosol mindent de mindent!!!

    1. Kedves zls! Mivel nyugdíjas és közel 70 vagyok, elképzelhetőnek tartod-e, hogy nem kötnek a napszakok ?
      És bár több mint egy hektár kertet gondozok közel kétszáz gyümölcsfával, három családnak való konyhakerttel, azért ilyenkor még elég sok időm lehet az olvasáshoz ?
      Azt nem tudom, hogy az ominózus mondatot ki fogalmazta meg. De nem mindegy ? Ha maga Orbán mondta volna, akkor is : és ? Mi egyáltalán nem gondoljuk, hogy ő csalhatatlan, nem úgy mint ti Marx … Lenin triumvirátusról, vagy az éppen aktuális vezető – sameszaitokról ( pl. Rákosi, Kádár … ) .

      Az igazi demokrácia nem a formától függ. A tartalmától, vagyis hogy ténylegesen mindenki az emberhez méltó valódi igényeit ki tudja elégíteni. És persze azt sem korlátlanul.
      Mondok egy hasonlatot. Ha egy gyermek a családba csak édességet akar enni, tanulni nem akar…., akkor vajon diktátor-e a szülő, ha a gyerek ezen és ehhez hasonló igényeit nem fogja korlátlanul kielégíteni ?
      Tehát nem az igények és vágyak korlátlan kielégítéséről van szó, hanem arról, hogy aki irányító, vezető pozícióban van, annak hatalmát a többieknél magasabb felelőssége, tudatossági szintje és szeretete biztosítja-e, avagy – felnőttek világára visszatérve- valamiféle külső erőszakot megtestesítő szervezet.
      Tehát a valódi demokrácia csak hosszas tanulási és fejlődési folyamaton keresztül fog megvalósulni.
      Kadhafi és Kádár diktátorok voltak. És azért élnek most a népeik úgy ahogy, mert diktatúrájukkal a tanulási és fejlődési folyamatot torpedózták meg és vetették vissza hosszú évtizedekre.

      1. Kovács szerint:
        2018-03-08 – 19:07

        Kedves Kovács!

        Utóbbi mondatod…

        “Kadhafi és Kádár diktátorok voltak. És azért élnek most a népeik úgy ahogy, mert diktatúrájukkal a tanulási és fejlődési folyamatot torpedózták meg és vetették vissza hosszú évtizedekre.”

        …késztetett válaszra és gondolkodásra.

        Van egy cirill betűs, Leninnek tulajdonított mondás, miszerint “Учиться, учиться и учиться”, ami igazából Sztálin mondása. Lenin így mondta:

        “Нам надо во что бы то ни стало поставить себе задачей для обновления нашего госаппарат а: во-первых — учиться, во-вторых — учиться и в-третьих — учиться и затем проверять то, чтобы наука у нас не оставалась мертвой буквой или модной фразой (а это, нечего греха таить, у нас особенно часто бывает), чтобы наука действител ьно входила в плоть и кровь, превращала сь в составной элемент быта вполне и настоящим образом.”

        Kádár marxista-leninista párt, és állami vezető volt, a fenti klasszikusok alapján merész és valótlan a fenntebb idézett állításod…

        Véleményem szerint Magyarországon a tanulás lehetőségét a szélesebb rétegek előtt a Kádár-rendszer nyitotta meg először. Bár érdemes lenne megvizsgálni ebből a szempontból a 1920/XXV. (numerus clausus) törvényt is…
        A tanulás lehetőségének szélesre tárása még az MSZP-SZDSZ kormányzási időkre, vagyis a liberalizmus magyarországi tombolására is jellemző volt. Csakhogy, a két időszak között óriási különbség volt a tanulási lehetőségekkel, illetve a tanulás eredményességével kapcsolatosan.
        Érdekes módon, a Kádár-rendszerben sikerült a tanulás, tanítás terén megőrizni valamiféle egyensúlyt, amely hasznos volt a társadalom, azaz mindannyiunk számára. Lettek mérnökök, humán értelmiségiek, szakmunkások. Mindenki tette a dolgát a saját területén, megtalálva számításait és a társadalom működött. A liberalizmus idején olyan területeken folyt a képzés, ami torz szerkezetet eredményezett. Eltűntek a szakmunkások, egészségtelen mértékben megnőtt a humán értelmiségiek aránya és a műszaki értelmiségi pályák sem voltak a súlyuknak megfelelően népszerűek. Jobban nem részletezve, ennek az lett a vége, hogy csaknem működésképtelenné vált a társadalom.
        Úgy gondolom, hogy a jelenlegi tudás-, képzésbéli elmaradottság, illetve az ebből következő gondolkodási és morális színvonal nem a Kádár-rendszerre vezethető vissza, hanem a rendszerváltás utáni időkre. Minden ezzel kapcsolatos tapasztalatom ezt támasztja alá.
        Nyilván neked más tapasztalataid vannak, mert különben nem írtad volna, amit írtál.
        Beavatnál részletesen is, az ez irányú tapasztalataidba, vagy
        véleményalkotásod egyéb hátterébe?

        1. Rosi Nante : csak röviden válaszolok. Ha érdekel, vagy kérdésed van, holnap részletesen megvitathathatjuk. Amire te a tanulás szót használod, az az ismeret. Az anyagi világra vonatkozó ismeret. Ami feltétlenül szükséges. Amikor én a tanulásról beszélek, én a tudásról beszélek.
          A bölcsességről beszélek, ember és ember, ember és környezete viszonyáról, a tudatosságról.
          Például arról, hogy tudjuk egyáltalán, hogy a tudatosságnak, a tudásnak, a megértésnek vannak szintjei. Hogy tudjuk, mi az ember célja, mi az emberi életnek az értelme. Nem a felszínen. Hanem a lélek mélységeibe kódolva.
          Az intelligencia fogalmát a materialista pszichológia nem tudta tisztázni. Nézd meg az IQ teszteket. Ha a szabályokat felismerjük, máris magas lesz a IQ. Pedig a rendezettség felismerése az intelligenciának csak a nagyon kis hányada. Valójában az intelligencia az, ami a célokat kitűzi és annak eléréséhez szükséges rendezettséget megteremti. Gondolkozz el ezen is.
          Ha beszélhetünk fejlődésről, akkor csakis a tudás és intelligencia fejlődéséről, fejlesztéséről beszélhetünk, ami nem spontán, hanem céltudatos, akaratszerű folyamat kell hogy legyen.

          1. Kovács szerint:
            2018-03-08 – 21:07

            Khmm… khmmm

            A citált Lenin idézet fordítása:

            “Államapparátusunk megújítása érdekében a következő feladatot kell mindenáron magunk elé tűznünk: először – tanulni, másodszor – tanulni, és harmadszor – tanulni, és aztán ügyelni arra, hogy tudásunk ne maradjon holt betű, vagy divatos frázis (ami nálunk minek is tagadnánk, bizony igen gyakran megesik) hogy a tudás valóban a vérünkbe menjen át, hogy teljes mértékben és igazán mindennapi életünk alkotórészévé váljon.”

            Szóval, talán mégsem a száraz tudásról, ismeretekről van szó…

            Van egy kedvenc, de negatív élethelyzetem, amikor a diák azért panaszkodik, mert (szerinte) olyasmiket kell tanulnia, amire semmi szüksége nem lesz az életben. Az a helyzet, hogy a diák majdhogynem mindegy, hogy mit tanul, mert a fiatal korú tanulás célja nem csak a száraz ismeretek elsajátítása, hanem a tanulás során az elme, ezen keresztül a személyiség fejlődése is. Nem beszélve az így megszerzett “száraz” ismeretek fontosságáról, melyek az alapműveltség részét fogják képezni.

            Az intelligenciát nevezhetjük probléma megoldó képességnek is. Egyes vélemények szerint főleg… Ez egy újabb elmélkedési lehetőség, hogy a problémamegoldási képesség hogy aránylik a célkitűzési és elérési képességekhez?
            A tudás és intelligencia fejlődése, fejlesztése fiatal korban tudatos, az iskolapadból kinőve szerintem nem tudatos, hanem belülről jövő, az egyéniségből fakadó ösztönös igény és képesség.

            De a fő kérdések nem ezek, hanem az, hogy a Kádár-rendszer, vagy a rendszerváltás utáni idők tettek-e nagyobb kárt a magyar emberek gondolkodásában. Meggyőződésem, hogy a rendszerváltás utáni idők. A tragikus pedig az ebben, hogy a rombolás mindig gyorsabban megy, mint az építés. 28-30 év rombolást lehet, hogy csak 100 év lassú építkezésével lehet helyreállítani. Mi már nem fogjuk megérni ennek eredményét, tekintve főleg, hogy az építkezés még el sem kezdődött…

          2. Rosi Nante szerint:

            2018-03-08 – 21:49
            Szivemből szóltál!

          3. Rosi Nante !

            Látod, még a zavaros fejű Lenined is belátta az ismeret és a tudás közötti különbséget, még ha nem is értette igazán. Mindenesetre voltak próbálkozásaik a tudat átalakítására, az ún. kommunista öntudat kifejlesztésére, csakhogy ez sokkal inkább korlátozó semmint kiterjesztő, sokkal inkább agymosás jellegű volt, mintsem a tudat és az intelligencia tudatos és akaratlagos fejlődésének elősegítése.
            De önmagában véve ez a mondat akár már elegendő is lehetne, hogy elgondolkozzál és felkeltse érdeklődésedet, hogy mi a fene is van itt elásva.
            Az ismeret a külvilágra vonatkozó adat. A tudás a lét minősége. Az ismeret nem befolyásolja a létet, akár tudod, akár nem, hogy a víz hány fokon forr, hogy mi is az Ohm vagy Fick törvénye …, mindegy. A léted a tudásod szabja meg és fordítva. Alacsony létszinten is szerezhetsz ismereteket, de tudást az nehezen. Legfeljebb a tudásnak ismeret formában való megjelenését, az in-formá-ciót, és éppen ez volt Leninék problémája is, hogyan lehet az információt tudássá alakítani.
            Tehát meg kell érteni, hogy egyik oldalon áll az ismeret, az elme, a személyiség, az intellektus a másik oldalon a tudás, a szellem, az esszencia, az intuíció.
            A tudás hatalom, mondták azok, akik látták például, hogy a lőfegyverekről szóló ismeret milyen előnyt jelent az anyagi javak megszerzésében mondjuk az íjjal szemben.
            A tudás hatalom, mondják azok is, akik tudják, hogy az önmagad felett megszerzett kontroll nem a lét ellen van, hanem a létet, mindenki létét, annak kibontakozását és teljessé tételét támogatja.

            „De a fő kérdések nem ezek, hanem az, hogy a Kádár-rendszer, vagy a rendszerváltás utáni idők tettek-e nagyobb kárt a magyar emberek gondolkodásában.” Látod, az ismeretet tartod fontosnak, pedig akármennyi adatot, véleményt, nézőpontot, ismeretet gyűjthetsz ebben a témában, ez bizony a létedet, tudásodat, intelligenciádat, intuíciódat nem érinti, nem fejleszti.

          4. Kovács szerint:
            2018-03-09 – 11:04

            Nem bonyolítom tovább a dolgokat, mert úgy érzem elbeszélünk egymás mellett. Viszont szeretném felhívni figyelmedet az eszmefuttatásod két hibájára.
            1. Azt írod negatív értelemben, hogy lenini agymosás… Ugyanakkor nem veszel tudomást a tagadhatatlanul létező kapitalizmus agymosásáról semmilyen értelemben. Ha mindkettő létezik, létezett, akkor azok azonosan negatív, azaz elítélendő jelenségek. Ha tárgyilagos akarsz lenni, akkor ezt a kérdést tessék így kezelni.

            2. Nem értem, hogy amikor az emberek gondolkodásáról írok, akkor ebből miért következik az számodra, hogy az ismeretet tartom fontosnak? Éppen, hogy nem, mert a gondolkodás egyfajta világnézetet (nem csak, és feltétlenül politikait) tükröz, és ez maga az ember. Ha úgy tetszik az adott ember szelleme.
            Üdv.

          5. Rosi Nante !
            1. Mindenféle agymosás elítélendő, ha úgy tetszik agymosás. Bár a. bármely kommunikációban lehetnek olyan elemek, amire nem csak az elme, hanem a szellem is reagál, b. nem minden agymosás, amit annak minősítenek.

            2. Közel jársz az igazság egy darabjához. Ámbár tegyél különbséget a gondolkodóság és a gondolat között.
            A gondolkodóság az elme mechanikus erőfeszítése, valahogy ilyesféleképpen : no most átgondoljuk, kiszámítjuk, ha ez így, akkor az úgy, de talán mégse, lehet, hogy emígy, vagy amúgy, ezt megteszem, de talán nem kellene mert akkor ilyen meg ilyen baj lehet, vagy amúgy teszem, mert az milyen jó lehet, de az talán mégse olyan jó ….., egyszóval az ilyesmire mondják, okoskodás a tett halála. Az emberek szenvednek a belső párbeszédtől, amit szinte folyamatosan végeznek önmagukban, anélkül, hogy bárkivel kommunikálnak, vagy bármilyen eredménye lenne. A gondolkodóság gépies, nehéz irányítani, kontroll alatt tartani.
            A gondolat az okként működő erő. Az organizmuson belül a gondolat az oka a strukturális és a funkcionális változásoknak. A gondolat befolyásolja a létet. A gondolat irányítható, az maga a kontroll eszköze, a teremtő erő. Példa : legyen fény. És lőn fény.
            A gondolkodóság okoskodás, a gondolat az ok-ozás.

            Nem értem, hogy amikor az emberek gondolkodásáról írok, akkor ebből miért következik az számodra, hogy az ismeretet tartom fontosnak? Éppen, hogy nem, mert a gondolkodás egyfajta világnézetet (nem csak, és feltétlenül politikait) tükröz, és ez maga az ember. Ha úgy tetszik az adott ember szelleme.
            Üdv.

          6. Kovács szerint:
            2018-03-09 – 12:34

            No! Nem tudok és nem is akarok felnőni a filozófiai magasságodhoz.
            Én a világos beszédet és az egyszerű dolgokat szeretem, ezért szeretnélek emlékeztetni az alapgondolatodra:

            “Kadhafi és Kádár diktátorok voltak. És azért élnek most a népeik úgy ahogy, mert diktatúrájukkal a tanulási és fejlődési folyamatot torpedózták meg és vetették vissza hosszú évtizedekre.”

            Emiatt írtam neked, és pont ebben a kérdésben nem jutottunk előrébb.
            Ezzel kapcsolatos eredeti állításom így hangzott:

            “Kádár marxista-leninista párt, és állami vezető volt, a fenti klasszikusok alapján merész és valótlan a fentebb idézett állításod…”

            Ha ezzel kapcsolatban van még konkrét észrevételed, cáfolatod, megerősítésed, írd le, el fogom olvasni és meg fogom válaszolni.
            Amiről eddig beszéltél(tünk) az csak magasságos filozófia, amely természetéből adódóan egyéni felfogást tükröz. Vagy valós, vagy nem elgondolások… soha nem fogjuk megtudni, de minden filozófus ettől halhatatlan…

      2. Kovács szerint:

        2018-03-08 – 19:07

        “Kadhafi és Kádár diktátorok voltak. És azért élnek most a népeik úgy ahogy, mert diktatúrájukkal a tanulási és fejlődési folyamatot torpedózták meg és vetették vissza hosszú évtizedekre.”

        Azért ennek jobban utána kellene nézni

    1. Nemzeti Vahabita Fergeteg titkos múzsája szerint:
      2018-03-08 – 22:26

      Szerintem elég jó az arány. Egy érdem, egy világcsoda…

      A bűnei is “világcsoda” számba mentek, úgy mint pl. olajért aranyat…
      A meghatározó körökben a bűnei súlyosabbak voltak az érdemeinél…
      Vele kapcsolatban úgy gondolom, hogy akkor Putyin elaludt, vagy félrenézett.

      1. Közben pénzelte a gyilkosait,önellátóvá vált,távol tartotta a menekülteket.

      2. “Vele kapcsolatban úgy gondolom, hogy akkor Putyin elaludt, vagy félrenézett.”
        Szerintem meg nem volt még abba a helyzetben ,hogy érdemben bele tudjon szólni.

        1. Tévedsz. Kimenthette volna.
          Ahogy az ukrán elnököt keresték, rá is lőttek – mégis kimentette az Fszb. Ha Kadhafi élne, vissza lehetne dobni, sokan mellé állnának.

          1. bagoly szerint:

            2018-03-08 – 23:26

            Látod olyanról mondasz kőkemény,határozott véleményt amire abszolut nincs rálátásunk.

  6. Ha egy ‘ Földön kívüli’ – aki ismeri azért nyelvünket, de értelmezni nem tudja – olvassa a véleményeket ( akár a jelenlegi beírásban IS ) eléggé nagy bajban lenne a beíráshoz kapcsolódó vélemények kifejtői emberi szocializációjának megértésében…. IS !

    A történelmi tényeket, különösen azok mozgató rugóit mindenki sajátosan – a maga kissé beszabályzott képessége keretében – értelmezi, függetlenül a követésre méltó emberiség érdekére figyelemmel, csak valamely – mások által értelmezett – törekvés elfogadásával.

    Vita e körülmény befolyásolása miatt nem IS alakulhat ki, mindenki a maga – sajátos – ítélete szerint értelmezi a tényeket, eszmeség pedig nem érthető számukra !

    Az a bizonyos Földönkívüli így egyáltalán nem tudná értelmezi a Földön történeteket, mert zavazodottnak véli, így azok nem egy emberiséget támogató véleménynek értelmezhetőek…

    Ez annál inkább tényszerű, hogy a bejegyzésben foglaltakról a megjelenő véleményekben egy érdemi gondolat sem jelenik meg, sajnos… ami rendkívül kiábrándító, de jellemző a mai magyar közélet mindentől elrugaszkodott voltáról ! ….. IS !

    1. Az elmebeteg oroszra kár szót vesztegetni, de az is levizsgázott, aki helyre akarta tenni. Az 1849-es intervenció idején I. MIKLÓS volt az orosz cár, I. Miksa XVI. századi Habsburg uralkodó volt, német-római császár és magyar király (is.) Nem solom fel, jhogy még mely országok tartoztak a Habsburg Birodalomba. Petőfi Sándor apját Petrovics Istvánnak hívták, az igaz, hogy szlovák származású és evangélikus vallású volt.

    2. szigony
      Nem figyeltél. Mert Igor szerint: 2018-03-09 – 13:47 , Ő értette mit mondtam és pontosan reagált rá. Nem egy hülye gyerek, csak úgy tesz. Tehát van itt mondanivaló is, bár igazad van lehetne több is. Sajna a bután elfogultak, kiöntik a fürdővízzel a gyereket is.

      1. bagoly szerint:
        2018-03-09 – 15:07

        Mit Igorról írtál, azért +1
        De azt azért meg kell jegyeznünk, hogy Igor taktikája nem nevezhető újkorinak.
        Anno az udvari bolondok, azok sem voltak hülyék… De voltak, akik hülyének nézték őket… No! -Ők voltak a hülyék!
        Hajrá Igor!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .